Данная статья содержит: молитва преподобному илие - информация взята со вcех уголков света, электронной сети и духовных людей.

Преподобный Илия Муромец Печерский (Акафист)

Преподобный Илия Муромец Печерский, по прозвищу Чоботок, был сыном Ивана Тимофеевича Чоботова из муромского села Карачарово, что во Владимирской области.

Народное предание отождествило его со знаменитым богатырём Ильёй Муромцем, о котором пелись русские былины. Но он не только былинный герой – он русский святой воин-монах.

По народным преданиям известно, а современные антропологи доказали это и научно, что он родился примерно в 1143 году. Из-за поразившей с детства немощи ног Илья неподвижно прожил тридцать лет в смирении, любви и молитвах к Богу. Предания донесли до нас чудо исцеления будущего защитника земли Русской. Вот как это было. Однажды, когда немощный молодец находился в одиночестве, ему явились святые старцы в образе «калик перехожих» и говорят властно: «Поди и принеси нам напиться». Воспитавший в себе мо­нашескую кротость и послушание Илья искренне желает выполнить волю старцев и встаёт на ноги, получив при этом силу свыше. Именно в этот момент была испытана его вера в милость и помощь Божию, ибо только имеющий великую веру мог усилием воли встать по требованию старцев, а не ответить им раздражительной бранью, обычно порождаемой немощью людей, не любящих Бога. Разве не об этом говорится в священном писании: «По вере вашей да будет вам» (Евангелие от Матфея 9:29)? Милосердный и Всемогущий Бог ничего не творит насильно. От Ильи требовались только вера и свободное устремление воли, чтобы всё остальное получить даром по милосердию и благо­дати Божией. Ибо была на то треба великая – защитить Русскую землю от нашествия половцев. И он встал, и пошёл, и принёс воды, и выпил её по требованию старцев, получив при этом «силу великую». Будучи уже в зрелом возрасте, Илья не возгордился, но пронёс богатырскую силу через всю свою жизнь как драгоценный дар, данный ему Богом и принадлежащий не лично ему, а всему русскому народу, которому он бескорыстно и самоотверженно, в скорбях и лишениях служил до самой смерти.

Чудодейственную духовную и физическую силу Илья Муромец использовал только для борьбы с врагами Оте­чества и восстановления справедливости. Даже перед битвой с половцем Калином он долго уговаривает его уйти добровольно, не проливая зря крови. И, только встретив упрямство и злобу противника, русский богатырь вступает в бой.

Известно, что Илья Муромец не имел поражений, но никогда не возносил себя и с миром отпускал поверженных врагов. С честью защищая Отечество на поле брани, он, даже не будучи монахом, являлся истинным подвижником благочестия в своём служении Богу и ближним. Поэтому, получив в одном из боёв неизлечимую рану в грудь, он, повинуясь зову сердца, оставил мир, принял монашеский постриг в Киево-Печерской лавре и затворился. Так завершилось его служение земному Отечеству и началось служение Отечеству небесному.

Отошёл Илья Муромец в Царство Небесное на сорок пятом году своей жизни 19 декабря 1187 года. К лику святых он причислен в 1643 году, а его нетленные мощи покоятся в Антониевых пещерах Киево-Печерской лавры.

Исследования мощей Ильи Муромца, проведённые в семидесятых годах нашего столетия, установили, что рост его был 177 см (для XII века довольно высокий), сложение богатырское. На нетленном теле обнаружены раны и травмы, полученные в боях. Рана в области сердца, по мнению специалистов, послужила основной причиной его смерти.

Акафист святому преподобному Илии Муромцу, Киево-Печерскому чудотворцу

Воеводе сил земли Русския, воину Царя Христа и заступнику Руси Святой, славному во бранех и неодолимому в ратех, дивному богатырю Илии Муромцу песнь хвалебную воспоем, да заступит и ныне нас, зовущих: Радуйся, преподобне отче Илие, земли Русския славный заступниче.

Ангелов Творец, егда во рабии зраце на землю снисшел, до тридесятьлетняго возраста не являл еси себя миру, тако и тя, святе Илие, сподоби до тогожде возрасту никому неведомым быти и недвижимым телесне, да послежде послужиши Господу и людем Его со всем усердием и ревностию, еже мы восхваляем: Радуйся, промышлением Божиим тридесять лет премудро хранимый; Радуйся, от рождения избранный, да являтся на тебе дела Господня. Радуйся, чрез недуг свой соблазнов юности многих избегнувый; Радуйся, душу чисту чрез страдания соблюдый. Радуйся, сими на приятие благодати ю уготовавый; Радуйся, болезни, яко дар Божий, с покорностью терпевый. Радуйся, преподобне отче Илие, земли Русския славный заступниче.

Виде внезапу святый Илие явльшихся ему триех мужей-странников, просящих у него воды испити, отвещая им: Яко напоил бы вас, да не имам хождения нагама моима, и накормил бы такоже, да рукама моима не имам владения, тем же старцы трищи повелеша ему на нозе стати и послужити има, скочив же тогда Илие на нозе свои, возопил Богу: Аллилуиа.

Разумев Илие, яко исцеле внезапу от недуга своего, первее крест по-писанному на себе положи, потом же странников напои, они же такожде даша ему чашу пития медвяна, рекоша испити до дна ю, той же повинуся има, сотвори сие, мы же, грешнии, дивящеся зовем: Радуйся, яко во образе триех странников Господь прииде посетити тя; Радуйся, яко Троица Святая явися ти. Радуйся, исцелевый по словеси Господню; Радуйся, от одра воздвигнутый волею Божиею. Радуйся, Чашу от руки Спасителевы испивый; Радуйся, наполенный благодатию Христовою. Радуйся, преподобне отче Илие, земли Русския славный заступниче.

Силу великую почуяв в себе, Илие, испив чашу чудодейственную, яко мощи ти горы преставляти и древа дубравная из земли исторгати, рече о сем странником, вопрошающим о явлении силы твоея, и в радости воспел Спасителю: Аллилуиа.

Имееши ныне силушку богатырскую, та и живи. Илие, да будеши воином, и в боях смерть ти не буде писана, – рекоша странницы и, благословивше тя, исчезоша абие, якоже и явишася, мы же, познавше на тебе руку Господню, поем: Радуйся, хождение приемый ногама, да идеши на стези правыя; Радуйся, владение приемый рукама, да твориши дела богоугодныя. Радуйся, здравие приемый, да потрудишися Богу в поте лица твоего; Радуйся, исцеление приемый, да поработаеши, Исцелившему тя. Радуйся,благословение приемый, да соблюдеши душу свою во благочестии; Радуйся, силу велию приемый, да прославиши ею имя Всесильнаго. Радуйся, преподобне отче Илие, земли Русския славный заступниче.

Бурею недоумения объяшася родителя твоя и ужасом велиим дивишася зело, видяща тя пришедша, и ногама, и рукама исцелевша, возопиша радующеся: Слава, слава Господу, Всевышнему хвала: Аллилуиа.

Слышав благословение Господне, не можаше долее дома оставатися, яко приспе час подвиг твоих, испроси у отца-матери дозволение отъити в землю дальнюю, отец же рече ти: Я на добрыя дела тебе благословение дам, на худыя же дела благословенния несть ти, ты же поклонься земно, исшед в путь, еже мы воспеваем: Радуйся, словеса Христовы жизнию исполнивый; Радуйся, Бога и ближних паче отца и матери возлюбивый. Радуйся, любовь Божию любви родительстей предпочетший; Радуйся, дом отчий оставивый, да всему Отечествию службу сослужиши. Радуйся, богатырь святорусский, возращенный духом Христовым; Радуйся, церкви и Руси охранителем от Него поставленный. Радуйся, преподобне отче Илие, земли Русския славный заступниче.

Боготечно бысть странствие твое ко граду Киеву. Яко первее тамо хотел еси в церквах Божиих Господу помолитися и Богоматери Печерстей в лавре Успестей поклонитися, за исцеление благодарне хвалу воспети ему песнию: Аллилуиа.

Видя скорби велия, постигшия землю Киевскую от нахождения поганых, начало положи подвигом своим, град Чернигов и стезю ко граду Киеву свобождая и врагов веры христианския истребляя, да людие, тобою свобожденнии, вопиют: Радуйся, щит спасения, еже есть глагол Божий, восприявый; Радуйся, копием веры нечестивых прободивый. Радуйся, палицею благочестия неверных одолевый; Радуйся, шеломом целомудрия ся от стрел вражиих сохранивый. Радуйся, доспехами добродетелей ся преодевый; Радуйся, во всеоружии духовнем врагом ратоборствовавый. Радуйся, преподобне отче Илие, земли Русския славный заступниче.

Проповедник могущества Бога Христианскаго явился еси, Илие, рати иноплеменныя вся возмогий побеждати о укрепляющем тя Иисусе, христиане же, своьождении тобою, не преставаху звати: Аллилуиа.

Возсия тогда звезда светозарная во граде Киеве – ясный молодец богатырь Илия Муромец, на устрашение нечестивых, жестокосердых на попрание, земли Русской на прославление Богом данный, идеже сродницы твои доселе тя величают: Радуйся, войска русскаго предводителю; Радуйся, сиротам и вдовицам охранителю. Радуйся, князю стольному верное вспоможение; Радуйся, градовом и весем надежное средостение. Радуйся, силы вражия благодатное одоление: Радуйся, народа православнаго возвышение. Радуйся, преподобне отче Илие, земли Русския славный заступниче.

Хотяще от всея души и сердца Богу поработати и Руси Святой, помысл тщеславный отверг, егда тя нецыи тщахуся воеводой града Чернигова поставити, со смирением на службу ко князю киевскому поступил еси, да не такмо единому некому граду, но всему народу службу сослужиши, яко невозбранно пети Богу ему: Аллилуиа.

Новым Сампсоном на земли объявивыйся, новому Израилю – Отечествию Русскому православному послуживый верою и правдою, Илие приснопамятне, соратуй и ныне сродницем твоим, зовущим: Радуйся, яко Давид во имя Господа Саваофа сражавыйся; Радуйся, яко Галиафа той, тако и ты великана иноземнаго поразивый. Радуйся, яко Сампсон, силою превеликою от Бога наделенный; Радуйся, ревностию о Бозе пророку Илии тезоименный. Радуйся, яко Даниил зияния львов – неверных чужеземцев заградивый; Радуйся, Ангел хранитель пределам княжества русскаго бывый. Радуйся, преподобне отче Илие, земли Русския славный заступниче.

Странствуя по стороне киевстей и оберегая ю от лихих разбойник, богатства и чести не искал еси себе, но аз иду служити за веру христианскую, и за землю Русскую, да и за стольный Киев-град, – отвещал еси человеком, славы от них не ищуше, Богу же славу поя: Аллилуиа.

Весь закон евангельский тщався на себе исполнити, душу свою ежечасно за ближняя своя полагавый, помышляя, яко Господь мне помощник и аз воззрю на враги моя, рубежи Отечествия оборонял еси, русские же людие не преставаху звати ти тако: Радуйся, зов Господень всем сердцем своим услышавый; Радуйся, за ближния своя живота не щадивый. Радуйся, верою правою неверныя побеждавый; Радуйся, русским духом иноплеменники изгонявый. Радуйся, на поле брани Господа на вспоможение призывавый; Радуйся, купно с Небесными силами тьму вражию посекавый. Радуйся, преподобне отче Илие, земли Русския славный заступниче.

Всякое естество человеков и Ангелов дивишася зело, егда ты сына единароднаго, Отечеству Русскому изменившаго, пощады не дая, копием заклал еси, да не чинит зла людем православным, мы же трепещуще силы веры твоея и упования твоего на Бога, поем: Аллилуиа.

Ветии множеством словес подвиги твоя восхвалиша, но кто возможет все промышление Божие над тобою изрещи, яко во имени твоем вся мощь и сила духа русскаго богатырскаго воплотившися, вся препоны вражия сокруши, за тое потомки твои доселе тя величают: Радуйся, храбрый воине Церкви воинствующия; Радуйся, достославный победителю в Церкви торжествующия. Радуйся, безбоязненный одолетелю всех враг видимых и невидимых; Радуйся, любимиче, Господом и людьми Его возлюбленный. Радуйся, праведный человече, не скрывый таланта Господина своего; Радуйся, преподобный отче, преумноживый славу Бога нашего. Радуйся, преподобне отче Илие, земли Русския славный заступниче.

Спасти хотя сторону родимую не токмо от враг иноземных, но и от неведимых, еще же и душу свою, злато и сребро от князей дарованное, неимущим расточив и на созидание храмов употребив, во обитель иноческую удалился еси, тамо из глубины сердечныя Богу поя: Аллилуиа.

Стены обители святыя укрыша тя, преподобне отче Илие, идеже в затворе печерстем слезьми непрестанными и моленьми всенощными, за грехи своя и кровь людскую, вольне и невольне пролитую, умилостивлял еси Бога, Той же, видя смирение и сокрушение твое, вскоре благодать пребольшую ти подаде, яко дивитися братии всей, зовущей: Радуйся, от воина телеснаго в воина духовнаго преобразивыйся; Радуйся, меч и копие вещественныя отложив, духовным мечем вооруживыйся. Радуйся, оружие тленное оставивый, молитвою непрестанною врага посекавый; Радуйся, и во брани духовней победитель явивыйся. Радуйся, дара прозорливости прежде конца сподобивыйся; Радуйся, благодать чудотворений такожде восприявый. Радуйся, преподобне отче Илие, земли Русския славный заступниче.

Пение приими скудных словес и помолися за убогия сродницы твоя, и ходатай нам буди у Бога, и вызволитель на земли, якоже и прежде, и не престай, молим тя, молити Бога за Русь Святую песнию: Аллилуиа.

Светильник от елеа благодати возженный, отче Илие, освети ныне нас, во тьме и мраке прозябающих, и воеводой войску русскому буди, от полона нечестия Отечествие свобождая и воинов в ратех укрепляя, и разум им и благочестие от Бога испроси, да зовем ти: Радуйся, безмятежне упокоивыйся со всеми от века праведными; Радуйся, мирне отошедший к Владыце живота и смерти. Радуйся, возъимевый у Него дерзновение многое; Радуйся, за соплеменников своих непрестанне ходатайствующий. Радуйся, стерегий доселе землю Русскую от нахождения лютых. Радуйся, преподобне отче Илие, земли Русския славный заступниче.

Благодатию взращая державу Русскую, Господь при начале сего посла тя, Илие, своего ратоборца, народ нов – Божие стяжание – людие русския от клеврет сатанинских ненаветны соблюсти, яко навыкнути православным, на Бога уповая, пети: Аллилуиа.

Поюще деяния жития твоего, воздаем хваление Вседержителю Богу, премудре мир устрояющему, яко Той Сам Триедин, тако и Русь триедину сотвори, народ же православный, сие разумевая, триех богатырей образ во охранители себе избра, яко тии Триединстство Божие прообразуют, воеводу же их, Илию Муромца, славяще вернии, вопиют: Радуйся, Троицы служителю в житии и по преставлении твоем явивыйся; Радуйся, яко трие персты руки твоея, для знамения крестнаго сложенныя тако доселе пребывают. Радуйся, яко сим дивом невиданным мнози сумнящиися веру правую обретают; Радуйся, и по представлении своем чудеса творити не престающий. Радуйся, и по кончине, в смертем телеси, Господа прославляющий; Радуйся, в нетлении мощей доселе почивающий. Радуйся, преподобне отче Илие, земли Русския славный заступниче.

О святый отче Илие, воине и монаше, богатырю духовный и телесный, ратниче на враги видимыя и невидимыя, защити ныне Отечествие наше – Русь Святую, еже есть подножие Престолу Господня, и Церковь Русскую Православную заступи, да поют людие память твою, и Господу, даровавшему Руси заступника сицеваго, славословие приносят песнию: Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1.)

Молитва святому преподобному Илии Муромцу

О святый преподобный отче Илие! Руси Святой заступниче, могучий ратоборче, воине духовный и телесный ей явивыйся, в житии своем благу народа русскаго и прославлению Бога Христианскаго верно послуживый, и по преставлении своем престательства своего о нас не оставивый, испроси, святе, у Всемилостиваго Господа Отечеству нашему царя, мир и благоденствие, церкви благоустроение, людем православным от нечестивых избавление, воином русским в ратех победу и на врагов, замышляющих злая Церкви и Отечеству православному, одоление, всех же нас заступи, и еще просим тя, святче Божий, разум нам от Бога ниспосли, да познаем согрешения наша, и силу духовную, да покаемся во грехах наших, и крепость телесную, да возмощи нам житие исправити и Русь Святую возродити, и в Царствие Небесное из нея прейти, да тамо с тобою и всеми святыми сподобитися непрестанне восхваляти в Троице славимаго Бога Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.

Ликовствует днесь земля Русская, воина и чудотворца своего Илию Муромца прославляюще, яко той в Церкви торжествующей пребывая, соратует сродницем своим и Церкви воинствующей, на враги видимыя и невидимыя Руси Святой испрошая у Господа вспоможение, да невозбранно славят и чтут людие русские Христа Бога.

Постом душу Твою просветил еси, молитвами непрестанными сердце Твое сосуд Духа Святаго соделал еси, преподобне отче наш Илие. Темже вся вражия ополчения крепко посрамил еси, и яко победоносец истинный воздаяния получил еси от Христа Бога. Тому помолися о душах наших.

Преподобный отче Илие, моли Бога о нас!

Share this:

Навигация по записям

Ссылки

Популярное

Метки

Разработка изначального графического макета сайта — С. Ю. Губин

Молитва преподобному илие

Преподобный ИЛИЯ МУРОМЕЦ, Печерский (†1188)

1 января православные чтут святого воина-монаха Илию Муромца Печерского, которого российские воины также почитают как своего небесного заступника (покровитель Ракетных войск стратегического назначения России).

Он прославился не только подвигами на поле брани, но и своей монашеской подвижнической жизнью и ангельской святостью.

Достоверных сведений о житии этого святого сохранилось до нашего времени крайне мало. Преподобный Илия Муромец Печерский, по прозвищу Чоботок, родился около 1143 года в селе Карачарово под Муромом (сейчас микрорайон города Мурома) во Владимирской области в семье крестьянина, и народное предание отождествило его со знаменитым богатырем Ильей Муромцем, о котором пелись русские былины.

Илья Муромец в немощи Андрей Клименко

С детства и до 33 лет Илья был парализован из-за поразившей его немощи ног. Годы болезни воспитали в нем великое терпение, смирение, кротость и удивительный по силе характер.

Однажды, когда немощный мо́лодец находился один дома, ему явились святые старцы в образе нищих странников, сказавшие: «Поди и принеси нам напиться». Он встал, принес воды и выпил ее по требованию старцев, получив при этом «силу великую». Вещие старцы предсказали также, что «смерть ему на бою не писана».

Получив исцеление от болезни, Илья посвятил свою жизнь служению народу и государству. Илья много лет состоял в дружине киевского князя Владимира Мономаха. Известно, что Илия Муромец не имел поражений, но никогда не возносил себя и с миром отпускал поверженных врагов.

Получив в одном из боев неизлечимую рану в грудь, он, повинуясь зову сердца, принял монашеский постриг в Киево-Печерской Лавре. В то время так поступали многие воины, заменяя меч железный мечом духовным и проводя свои последние дни в сражении не за земные ценности, а за небесные.

Скончался Илия Муромец около 1188 году (на 45-м году жизни).

Мощи Илии Муромца

Монашеский путь преподобного Илии скрыт от нас, но нетленность его мощей убедительно подтверждает святость богатыря.

По кончине своей преподобный Илия был удостоен чести быть погребенным в приделе главного храма Киевской Руси — Софийского собора, служившего тогда великокняжеской усыпальницей. Это одно из убедительных свидетельств того почитания, которым было окружено имя великого воина Русской земли. Впоследствии гробницу богатыря перенесли в Ближние Антониевы пещеры Киево-Печерской лавры , где они пребывают и по ныне. Вместе с ним покоятся в гробницах Киево-Печерской Лавры его братья — богатыри духовные Святой Руси.

В 1926 году Лавру закрыли и на ее месте организовали музей, мощи преподобных вскрывали, освидетельствовали, изучали. Атеисты потратили немало сил и средств, пытаясь объяснить феномен сохранности тел монахов в пещерах.

Так что удивительным образом современная медицина подтвердила свидетельства былин о том, что «сиднем сидел Илия и не имел в ногах хождения». В советское время считалось, что эти мощи — фальсификация, но оказалось, что былины были основаны на реальных событиях

По методу реконструкции антрополога М. М. Герасимова криминалистом и скульптором С. Никитиным был воссоздан скульптурный портрет богатыря Илии Муромца.

О преподобном Илии известно, что он скончался, сложив персты правой руки для молитвы так, как принято и теперь в Православной Церкви – три первые перста вместе, а два последних пригнув к ладони. В период борьбы со старообрядческим расколом (конец XVII – XIX вв.) этот факт из жития святого служил сильным доказательством в пользу трёхперстного сложения.

К лику святых Илия Муромец был причислен в 1643 году в числе 69 подвижников Киево-Печерской лавры.

Илья Муромец в Былинах

Церковь и православный русский народ никогда не сомневались, что преподобный Илия Муромец Печерский и былинный богатырь Илия — одно лицо. Былины об Илии Муромце сложились еще во времена Киевской Руси. Ведь само название «былина» говорит нам: это песня о том, что было, то есть имело место в жизни. Народ наш называл былины «старинами», то есть песнями о старине.

Родословная Илии, рассказанная в былинах, безусловно имеет реальные основания. Родиной богатыря называют село Карачарово под Муромом (отсюда и название «Муромец»).

Особое избранничество Илии на подвиг подтверждается свидетельством о том, что от рождения он был немощен и до тридцати лет не мог ходить. 30 лет сидения Илии «на печи» — это символ жизни «в затворе», сокрытом от мира, время подготовки к служению.

Как повествуют былины, однажды, в дом явились калики перехожие — чудесные странники, посланники Божии. По их слову встал Илия на ноги после тридцатилетнего сидения. И говорят Илии калики: «Будешь ты, Илия, великий богатырь, и смерть тебе на бою не писана».

С благословения родителей, собирается Илия в путь, на богатырские подвиги. Прибыв в Киев, Илия попадает на княжеский пир. Собранные за столом князя Владимира богатыри — не любители повеселиться, но защитники веры Православной и Русской земли от врагов: Илия Муромец — крестьянский сын, Алеша Попович — сын священника из Ростова, Добрыня Никитич — княжеского рода, Ставр — боярин, Иван — купеческий сын. Богатыри, охранявшие границы Руси, в большинстве своем витязи знатного рода. Добрыня Никитич даже родственник князя Владимира, по летописям — его дядя, по былинам — племянник. Илия Муромец — единственный из русских богатырей — крестьянин по происхождению. И именно ему дарована самая большая сила — и духовная, и телесная. Илия — крестьянский сын, а на Руси слово «крестьянин» было тождественно слову «христианин». Поэтому как равного встречают князь и богатыри Илию Муромца и воздают ему честь не по сословию, а по делам и подвигам.

Русские богатыри, во главе которых встал Илия Муромец, не только успешно охраняли границы Руси от многочисленных врагов. Их усилиями борьба была перенесена на территорию врага. Летописи сообщают о том, как дружины Владимира Мономаха загнали войска хана Отрока Шарукановича «за железные ворота» на Кавказе, «пили золотыми шеломами Дон, приемши землю их всю». Русские богатыри доходили до Азовского моря, завоевывали половецкие становья на Северном Донце, заставляли врагов откочевывать за Дон и за Волгу, в степи Северного Кавказа и Южного Урала.

Насчитывается около тринадцати самостоятельных сюжетов о славном Илье в классическом эпосе: «Илья Муромец и Соловей-разбойник», «Илья Муромец и Идолище Поганое», «Ссора Ильи Муромца с князем Владимиром», «Бой Ильи Муромца с Жидовином», «Святогор и Илья Муромец», «Илья Муромец и разбойники», «Илья Муромец на Соколе-корабле», «Илья Муромец и сын» и др.

Наиболее распространенными и древними являются былины об Илье Муромце и Соловье-разбойнике: сюжет о его битве с Соловьем-Разбойником имеет более 100 вариантов. Соловей-разбойник олицетворяет собой языческую силу, от которой по своему христианскому назначению призван богатырь очищать Русскую землю.

Илья Муромец в культуре

В XIX веке Васнецовым была написана его знаменитая картина «Богатыри» (Три богатыря). Благодаря популярности картины и самой темы трех богатырей у русского народа, картина «Богатыри» стала визитной карточкой художника. Васнецов и три богатыря стали неразделимы в душе русского человека. Над этой картиной он трудился почти двадцать лет, начиная с 1881 года. После окончания над этой работой произведение с тремя богатырями было куплено Павлом Михайловичем Третьяковым и сегодня шедевр находится в Третьяковской галерее.

На картине изображены три богатыря — Добрыня Никитич, Илья Муромец и Алёша Попович (главные герои русских былин). Посередине на вороном коне Илья Муромец, смотрит вдаль из-под ладони, в одной руке у богатыря копье, в другой булатная палица. Слева на белом коне Добрыня Никитич, вынимает меч из ножен. Справа на коне рыжей масти Алёша Попович, держит в руках лук со стрелами. В сравнении со своими товарищами он молод и строен. На боку у Алёши Поповича колчан. Трое богатырей стоят на широкой равнине, переходящей в невысокие холмы, посреди пожухлой травы и изредка проглядывающих маленьких ёлочек. Небо пасмурное и тревожное, означает грозящую богатырям опасность.

В 1956 г. по мотивам былин об Илье Муромце в СССР был снят художественный фильм, а также несколько мультфильмов.

Русские люди доныне чтут память святого богатыря. На его родине 1 января 1993 года в храме святых Гурия, Самона и Авива была торжественно установлена икона святого Илии с частицей его мощей.

Материал подготовил Сергей ШУЛЯК

для Храма Живоначальной Троицы на Воробьевых горах

Молитва святому преподобному Илии Муромцу

О святый преподобный отче Илие! Руси Святой заступниче, могучий ратоборче, воине духовный и телесный ей явивыйся, в житии своем благу народа Русскаго и прославлению Бога Христианскаго верно послуживый, и по преставлении своем престательства своего о нас не оставивый, испроси, святе, у Всемилостиваго Господа Отечеству нашему царя, мир и благоденствие, церкви благоустроение, людем православным от нечестивых избавление, воином русским в ратех победу и на врагов, замышляющих злая Церкви и Отечеству православному, одоление, всех же нас заступи, и еще просим тя, святче Божий, разум нам от Бога ниспосли, да познаем согрешения наша, и силу духовную, да покаемся во грехах наших, и крепость телесную, да возмощи нам житие исправити и Русь Святую возродити, и в Царствие Небесное из нея прейти, да тамо с тобою и всеми святыми сподобитися непрестанне восхваляти в Троице славимаго Бога Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.

Постом душу твою просветил еси, молитвами непрестанными сердце твое сосуд Духа Святаго соделал еси, преподобне отче наш Илие, тем же вся вражия ополчения крепко посрамил еси и, яко победоносец истинный, воздаяния получил еси от Христа Бога, тому помолися о душах наших.

Христовою любовию уязвив душу, преподобне отче наш Илие, в пещернем мраце свет спасения обрел еси и, яко чадо избранное великих отцев Печерских Антония и Феодосия, вкупе с ними обитель райскую унаследовал еси, отонудуже призирай ныне на обитель земную, в ней же подвизался еси, и молися о чтущих память твою, да зовем ти: радуйся, Илие, молитвенниче о душах наших.

Оценка 4.4 проголосовавших: 9
ПОДЕЛИТЬСЯ

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here