Молитва варлааму белогорскому

Данная статья содержит: молитва варлааму белогорскому - информация взята со вcех уголков света, электронной сети и духовных людей.

Православные акафисты

Избранный боголюбче и усердный угодниче Христов, теплый молитвенниче и ходатаю о гресех наших! Восхваляя Прославльшаго тя Господа, воспеваем ти похвальная:

Радуйся, преподобномучениче Варлааме, вертограда Божия крине предивный.

Ангелов Творец яви тя, досточудне, народу Российскому. Яко милость велия от Господа просветися житие твое. Обильныя труды понесл еси, святче, ради Явившаго тя. Мы же, дивящеся о подвизех твоих, воспеваем ти сице:

Радуйся, благочестия изрядный блюстителю.

Радуйся, измлада молитву возлюбивый.

Радуйся, Единому Богу работати возжелавый.

Радуйся, живот твой за Того положивый.

Радуйся, и ныне молитвою пламенеющий.

Радуйся, заступниче о нас пред Богом неусыпный.

Радуйся, кадило благовонное ко Господу.

Радуйся, защитниче наш и покровителю.

Радуйся, преподобномучениче Варлааме, вертограда Божия крине предивный.

Видяще от юности твоея каковыя скорби прехождение в расколе приносит, вожделел еси путь Господень познати. Пред иконою Вседержителя и Его Пречистыя Матере усердно молящемуся даровася ти надежда на спасение. Сего ради немолчно взывал еси к Богу: Аллилуия.

Разумение пагубы церковнаго разсечения дадеся ти, святче Варлааме. Тем же хождение во мраце раскола презрел еси. Первосвященничества ложнаго уклонися, на Гору Божию очима своима взирая. Мы же, видяще притрудныя пути твоя ко Господу, Его же обрел еси, взываем ти таковая:

Радуйся, взалкавший правды и чудно насыщенный.

Радуйся, взыскавший блаженства и дивно обретый.

Радуйся, издетска благую часть избравый.

Радуйся, ко Христу из тьмы и сени смертней возшедый.

Радуйся, глаголы живота вечнаго в сердцы своем слагавый.

Радуйся, дерзновения к Богу не отлагавый.

Радуйся, Господом помилованный.

Радуйся, на Гору Божию Духом приведенный.

Радуйся, преподобномучениче Варлааме, вертограда Божия крине предивный.

Силу Православия познал еси, святче, егда по слезному прошению твоему яви Всевышний чудо Свое одождив пределы Белогорския по молебствию преосвященнаго Петра с ликом людей церковных. Ты же благодаря Господа за сицевое вразумление воспел Ему со трепетом: Аллилуия.

Имея источник слез покаянных, пред православным Владыкою колена своя преклонил еси, рассекателем единства себе именуя. Не терпяще более уклонения от церковныя святыни, в богоспасаемом граде Перми к Православию истинному приобщился еси вкупе со сродники своими. Отонюдуже от рад души своея исцеленный, точию Единому Господу в работу сугубую предаде себе. Сего ради достоин еси песнь слышати таковую:

Радуйся, плоды чудныя покаяния сотворивый.

Радуйся, Христа, безценнаго бисера обретый.

Радуйся, миропомазанием Церкве соединившийся.

Радуйся, на небесех скинию светлую себе создавый.

Радуйся, самим Господом взысканный.

Радуйся, Им же обрадованный.

Радуйся, сонмы ангелов в ликование приведый.

Радуйся, на Гору Божию восшедый.

Радуйся, преподобномучениче Варлааме, вертограда Божия крине предивный.

Благодать Православия вкусив, восхотел еси, блаженне, начаток иноческому житию положити, на Гору Белую ум свой возведя. Сего ради пострижение приим, взывал еси к Богу: Аллилуия.

Поюще песнь Иверскому образу Пречистыя Матере, его же со инеми святынями из града Перми изнесше, во главе крестнаго хода шествовал еси. И Горы Белой достигнув, первым ея жителем обрелся еси, к подвигом иноческим приступая. Яко светильника благодатнаго увиде тя народ православный зело скоро начаша к тебе прилеплятися, жаждая поучения праведнаго. Мы же, памятующе о твоем чудном на Гору восхождении, воспеваем ти таковая:

Радуйся, иноче, милостию Божиею явленный.

Радуйся, Горе дивной в благословение Господом данный.

Радуйся, непрестанным Божественным желанием живый.

Радуйся, яко свет твой пред человеки просветился еси.

Радуйся, свеще, пред Господом возженная.

Радуйся, горяй на свещнице высоком.

Радуйся, волею Христовою преображенный.

Радуйся, светило во мраце раскола взошедшее.

Радуйся, преподобномучениче Варлааме, вертограда Божия крине предивный.

Божественным промышлением избранный, достойно стези иноческаго служения проходил еси, святче, в бдениих и постничестве подвизаясь. Радость велия пребывания на Горе Божией запечатлеся в сердцы твоем, в нем же преизбыточествовал еси благоговением ко Христу, выну взывал Ему: Аллилуия.

Видя в себе желание, достохвальне, добропобедным воином Христовым быти горячо ко Господу молился еси. И благодать от Того стяжав, сокрушал еси демонския полки, иночество многотрудное яко дар Божий пронесше. Сему Господню о тебе благоволению дивящеся, воспеваем ти сице:

Радуйся, в броню правды оболкийся.

Радуйся, щит веры в руце вземый.

Радуйся, шлем спасения восприимый.

Радуйся, чресла твоя истиною препоясавый.

Радуйся, во всякой благостыне и правде ходивый.

Радуйся, в новаго человека оболкийся.

Радуйся, сокровище неоскудеваемое на небесех собравый.

Радуйся, преподобномучениче Варлааме, вертограда Божия крине предивный.

Проповедию равноангельнаго жития удобряя труды твоя ко Господу, отче Варлааме, образом кротости, смирения и незлобия показался еси, в них же обильно очищение приим, призывал всех воспевати Богу: Аллилуия.

Возсиявшей дивной любви твоей ко Христу возрадовались Ангелы на небесех. Мы же, грешнии, глаголем ти сицевая:

Радуйся, со Христом для стихий мира умерый.

Радуйся, нощь и день преизлиха моливыйся.

Радуйся, сердце свое в любовь Божию исправивый.

Радуйся, от силы в силу восходивый.

Радуйся, преподобнеи руце твои к Богу воздевавый.

Радуйся, благодатию Христовою преисполненный.

Радуйся, яко мзда твоя многа на небесех.

Радуйся, преподобномучениче Варлааме, вертограда Божия крине предивный.

Хотя благочиние и святость в обители Белогорстей утверждати, настоятельство честное высоко пронесл еси, преподобномучениче, иноческаго духа не угашая. Чиста и непорочна яви тя Господь во утешение чадам твоим. Мы же, благодаряще Бога, воспеваем ти: Аллилуия.

Новаго видяще тя наставника иноком, от многих стран Российских притекаху к ти жаждущии пустыннаго жития и безмолвия. Кто доволен изрещи труды твоя и скорби, блаженне, егда вкупе со Антонием и Серафимом жизнь равноангельную на Горе утверждал еси, предстательством Николая угодника обитель святую созидая, с кротостию поучал еси братий своих, слезы, во еже исправитися им, проливая. Мы же, восхваляя усердие твое ко Господу, взываем ти сице:

Радуйся, дивный светильниче и ангелов собеседниче.

Радуйся, сожителю святым и присный Богу.

Радуйся, единение духа в союзе любве соблюдый.

Радуйся, во оправдании Божием безпорочно ходивый.

Радуйся, монахов множество во единое братство собравый.

Радуйся, не вотще течение подвига исполнивый.

Радуйся, Жениху Евангельскому, в сретение исшедый.

Радуйся, добродетелию смирения исполненный.

Радуйся, преподобномучениче Варлааме, вертограда Божия крине предивный.

Странным чудом явися в земли Пермстей скорое умножение и благоустроение обителей иноческих тщанием твоим, отче Варлааме, словно потоки вод едемских устремишася с Горы Божией словеса благодати, приобщишася же их, купно взываем Богу: Аллилуия.

Весь еси горение ко Господу, вдаде себе, досточудне, подвигом преизрядным. Восхваляюще велие служение твое Церкви Православней, возглашаем ти таковая:

Радуйся, обителей множества устроителю.

Радуйся, жатвы Божией делателю усердный.

Радуйся, столпе Церкви нашея Богом утвержденный.

Радуйся, созиданию Афона Уральскаго послуживый.

Радуйся, в делех добрых обогативыйся.

Радуйся, землю суровую сердец малодушных любовию оросивый.

Радуйся, сад плодоносный на Горе Белой, в разуме Божием насадивый.

Радуйся, авва всея Пермския страны.

Радуйся, преподобномучениче Варлааме, вертограда Божия крине предивный.

Вси людие вернии, приходяще к тебе на Гору, видеша тя, яко отца чадолюбива, питателя добра, духовника премудра, учителя покаяния пред Богом и отечеством, зовуща пети Господеви: Аллилуия.

Ветии доброглаголивии нарекоша тя истинным подражателем Христу, зря тебе, яко зерно пшеничное, падшее в землю и погибшее, но давшее плод многим. Мы же приносим ти песнь сию:

Радуйся, сонмы о Христе созидавый.

Радуйся, вся в соединение веры призвавый.

Радуйся, жертву хваления Господеви принесый.

Радуйся, с кротостию противныя наставивый.

Радуйся, неверных людей мнозех совершивый.

Радуйся, страннолюбия незабывавый.

Радуйся, объятия Отча заблуждшим отверзти у Христа просивый.

Радуйся, преподобномучениче Варлааме, вертограда Божия крине предивный.

Спасительным речам твоим, преподобномучениче, со умилением внимаша, множество людей, спасения ищущих, начало исправления пути своего ко Христу полагая, учителем покаяния тя именуя, Господеви же поя: Аллилуия.

Стену крепкую Православия обретоша тя Христоименитии российстии людие, проповедника Богоглаголиваго, путевождя духовнаго. Вещание словес твоих запечатлеша тии на скрижалех сердец своих, да обретутся чадами верными на Страшнем Судище Христовом. Мы же, благодарни суще за толикую любовь твою к народу Божиему, вопием ти сице:

Радуйся, слово свое во благодати растворивый.

Радуйся, благую весть в себе богато приявший.

Радуйся, за Семью Августейшую слезно моливыйся.

Радуйся, на верность Богу, Царю и Отечеству российский народ наставляяй.

Радуйся, Евангельским хлебом паству велию насытивый.

Радуйся, исповедание Самодержавия неуклонно совершивый.

Радуйся, клянущия ти благословивый.

Радуйся, жертву благоугодну Богу принесый.

Радуйся, преподобномучениче Варлааме, вертограда Божия крине предивный.

Пение неумолчное Вседержителю приносящем, защитником Церкви нашей и Отечества был еси, Варлааме святе, сего ради восхотеша врази погубити тя, к лести прибегши, призваша тя в место далече от обители твоея. Ты же в каждом человеце чадо Божие видяще, требующее окормления духовнаго, смело исшел к призвавшим тя, мыслию о Христе вооружившись, поя Ему со умилением: Аллилуия.

Светоподательных глаголов твоих не хотяще слышати, наложиша безбожныя на тя, блаженне, узы, да предадут мукам и истязаниям и послежде смертию люте умертвят. Ты же, увозимый во град страданий твоих, не преставал еси учити верных, да не боятся убивающих тело, душу же не могущих погубити. Кто от людей церковных уклонится от еже славити тя:

Радуйся, пастырство до конца пронесый.

Радуйся, в терпении велием душу свою стяжавый.

Радуйся, смирение чудное имевый.

Радуйся, пред Ангелы Божии прославленный.

Радуйся, скорбь на скорбь приемый.

Радуйся, еже по Христу страдати удостоенный.

Радуйся, во всяком терпении возмогший.

Радуйся, горняго мира пресветлый жителю.

Радуйся, преподобномучениче Варлааме, вертограда Божия крине предивный.

Благодать велия дадеся ти, преподобномучениче, в ризах белых, очищенных кровию неповинною, пред Престолом Вседержителя стояти сподобился еси, идеже свободь от печали и воздыхания, ныне радостно зовеши к Богу: Аллилуия.

Поюще твое до последняго издыхания стояние о Христе, взирающе на раны твоя о нас, недостойных, понесенныя, прощения просяще со слезами, взываем ти таковая:

Радуйся, землю нашу кровию своею оросивый.

Радуйся, многия страдания испытавый.

Радуйся, руганьми и ранами искушение приемый.

Радуйся, в наследие святых угодников призванный.

Радуйся, верою множайшею мучителей победивый.

Радуйся, избранник, Господом очищенный.

Радуйся, среди Новомучеников Российских светило пресветлое.

Радуйся, со Христом терпевый, с Ним и воцаривыйся.

Радуйся, преподобномучениче Варлааме, вертограда Божия крине предивный.

О пречудный угодниче Христов, страстотерпче отче Варлааме! Восхваляя тя за равноангельное твое житие и терпение велие, преклоняя выю сердец наших, приносим ти малое моление сие, его же приими и вознеси о нас благомощную твою молитву, да обрящем прощение грехов наших в радости поюще Богу: Аллилуия.

Сей Кондак читается трижды, затем Икос 1 и Кондак 1.

Молитва преподобномученику Варлааму Белогорскому

О избранный Боголюбче и пречудный угодниче Христов преподобне отче наш Варлааме, земли Пермския усердный молитвенниче! Ныне возсиял яко солнце в Царствии Отчем, и приступльше дерзновенно к Престолу благодати, обрел еси мзду трудов твоих. Ум и сердце омывший слезами великими, восприял еси свыше царское священние, и ныне моли о нас Христа Бога, да дарует нам силы смиритися друг перед другом, нести тяготы друг друга в терпении и объединит нас союзом любве неразрушимыя во едино стадо послушных овец, даруя нам крепость на подвиг тоя любве. Да созиждется обитель твоя на камене Евангельских заповедей местом исцеления, освящения и спасения, ради нас самих и ради всех притекающих семо, да обрящем вси покой в кротком и смиренном Царе нашем Господе Иисусе Христе. Ему же слава подобает со Отцем и Святым Духом ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Читать другие акафисты раздела "Православные акафисты"

Читайте также:

© Миссионерско-апологетический проект "К Истине", 2004 – 2017

При использовании наших оригинальных материалов просим указывать ссылку:

Прмч. Варлаам Белогорский

От раскольника до мученика

Преподобномученик Варлаам (в миру Василий Евфимович Коноплёв) родился в 1858 году в Юго-Кнауфском заводе Осинского уезда Пермской губернии в крестьянской семье старообрядцев-беспоповцев.

В автобиографии, в которой преподобномученик описал свои поиски истины и приход в Православную Церковь, он так рассказывал о себе: «На десятом году я выучился грамоте; молился с беспоповцами, со стариками и простолюдинами; когда стал приходить в возраст, полюбил читать Божественное Писание. Всё свободное время я отдавал чтению книг, покупая их или прося у других для прочтения. И постепенно стал разгораться во мне дух к Богу — я размышлял о вере, о расколе, о Православной Восточной Церкви, размышлял о священстве, без которого, видел, спастись нельзя. В этих думах я забывал всё. Ночью часто вставал на молитву перед иконами Господа Вседержителя и Пречистой Богородицы и молился усердно, горячо, со слезами, просил Господа: «Господи, открой мои очи, дай разуметь путь спасения; скажи мне путь, каким мне идти, научи творить волю Твою». И ещё просил указать, в какой Церкви и через каких пастырей благодать Святого Духа действует».

До тридцати пяти лет Василий был постоянно в размышлении о Церкви, стараясь уразуметь Евангельские, апостольские и прочие Писания, находя их зачастую несходными с писаниями о Церкви и священстве у старообрядцев. В это время он много путешествовал, посещал старообрядцев-беспоповцев, присутствовал на их беседах. Перелом в поисках истины совершил чудесный случай в неделю Всех святых, когда Василий уехал в Саратовскую губернию в старообрядческую обитель.

Там он усердно молился: «Милостиве Господи, как мне уразуметь о Церкви Твоей святой; не хочу быть раскольником, но не знаю, как уразуметь раздоры церковные, не знаю, какая половина ошибается, то ли старообрядцы что-то недопонимают, то ли Церкви Восточная или Греко-Российская погрешают. Господи, покажи мне чудо, разреши мои сомнения и недоумения; если Церковь Российская за перемену в обрядах не лишилась благодатных даров, то во время торжества духовенства на Белой Горе, во время их молебна, пошли, Господи, в это знойное время дождь обильный на землю, чтобы мне уразуметь, что через их пастырей действует благодать Святого Духа». И, действительно, по дороге домой он услышал разговор, что на Белой Горе среди торжественного молебна сошёл на землю обильный дождь.

В результате своих поисков Василий Коноплёв в 90-х годах XIX века через таинство миропомазания присоединился к Православной Церкви. Соединился с Церковью и его отец Евфим Тихонович — ему было тогда семьдесят пять лет — а также младшие его братья Антон и Павел с женами и детьми и семейство старшей сестры. Всего присоединилось девятнадцать человек.

В ноябре 1893 года Василий был пострижен в рясофор, и поселился на Белой Горе. Постепенно к нему стали собираться все желающие монашеского жития. К 1894 году собралось двенадцать человек. 1 февраля 1894 года Василий принял постриг в монашество с именем Варлаам, а на следующий день он был рукоположен в иеродиакона. 22 февраля во время освящения престола в малом храме во имя Святителя Николая его рукоположили в иеромонаха.

С этого времени отец Варлаам был назначен управляющим новостроящегося миссионерского монастыря на Белой Горе, получившего впоследствии название Уральского Афона. Он восстановил Православное уставное Богослужение и, памятуя, что монастырь миссионерский, поставил на должную высоту проповедь, которая звучала в нём утром и вечером. Ни одно богослужение не оставалось без поучения.

В 1913 году пермский священник Иаков Шестаков писал о батюшке: «Отец Варлаам — руководитель совести, это лицо, которому поручают себя люди — миряне, точно так же, как монахи, ищущие спасения и сознающие свою немощь. Кроме того, к отцу Варлааму, как вдохновенному руководителю, обращаются верующие в трудном положении, в скорбях, в часы, когда не знают, что делать, и просят по вере указания. Отец Варлаам отличался особой опытностью, аскетизмом, крепостью духа и детским незлобием. Молва о его мудрости росла; к нему стал стекаться народ со всей Пермской губернии, пошли даже инородцы из глухого Закамскаго края. Каждый, приходя к отцу Варлааму, выносит сильное незабвенное впечатление: в нём есть неотразимая сила. Аскетические подвиги и трудовая жизнь изнурили здоровье батюшки, но он никому не отказывал в совете. Великие таинства совершались в его тесной келье: здесь возрождалась жизнь, утихали скорби и текли слезы умиления и радости. Четверть века Белогородская обитель утешала страждущих.

В первых числах июня 1917 года в обители состоялось последнее величественное торжество — освящение Белогорского собора. Были посланы приглашения всем благодетелям и посетителям обители, а также отпечатаны и разосланы по всей России извещения о предстоящем торжестве. 2 июня в обитель приехал священномученик епископ Пермский Андроник (Никольский, память 7 июня); 5 июня стали прибывать в монастырь из окрестных селений крестные ходы с многочисленными богомольцами. Пройдя долгий путь при дневном летнем зное и пыли, они не выказывали утомления, лица многих были радостны, на них лежал отпечаток какого-то неземного состояния. Храмы не вмещали паломников, и богослужения совершались прямо под открытым небом; всенощные, панихиды или молебны — повсюду славилось имя Божие. И сама природа, казалось, внимала этому дивному зрелищу; не было ветра, свечи не гасли, так было тихо и хорошо.

Прошёл год со времени освящения собора. В августе 1918 года большевики захватили обитель. В главном алтаре собора красноармейцы разворотили и осквернили престол. В келье архимандрита Варлаама устроили отхожее место, а иконописную мастерскую превратили в театр, где монастырских мальчиков-певчих заставляли петь светские фривольные песни. Многие монахи были после зверских пыток убиты.

12 (25) августа красноармейцы арестовали настоятеля монастыря архимандрита Варлаама и по дороге в уездный город Осу расстреляли его. Мученическую кончину приняли и многие монахи обители. Их имена: иеромонахи Сергий, Илия, Вячеслав, Иоасаф, Иоанн, Антоний; иеродиаконы Михей, Виссарион, Матвей, Евфимий; монахи Варнава, Димитрий, Савва, Гермоген, Аркадий, Евфимий, Маркелл; послушники Иоанн, Иаков, Петр, Иаков, Александр, Феодор, Петр, Сергий, Алексий. Могилы мучеников были скрыты властями и пребывают в неизвестности.

Прославлены в 1998 году как местночтимые святые Пермской епархии. Причислены к лику святых Новомучеников и Исповедников Российских на Юбилейном Архиерейском Соборе Русской Православной Церкви в августе 2000 года для общецерковного почитания.

Оценка 3.4 проголосовавших: 45
ПОДЕЛИТЬСЯ

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here