Данная статья содержит: молитва над коливом кутией в память усопших - информация взята со вcех уголков света, электронной сети и духовных людей.
Содержание
Молитва над коливом кутией в память усопших
ЧИН НАД КУТИЕЙ В ПАМЯТЬ УСОПШИХ
Иное дело частное поминовение по просьбе отдельных богомольцев, совершающих память своих усопших сродников. Усердствующие должны озаботиться и о кутии, ибо день поминовения, день “памяти” того или иного усопшего для поминающих своего рода праздник, хотя и грустного характера. Предполагается, что вместе с совершающими поминовение и их живые сродники и друзья примут участие в молитве об усопших и потом помянут последних кутиею, а, может быть, и более полной трапезой. Поэтому для частного поминовения Служебник дает особый чин над кутиею в память усопших, излагая его в двух редакциях: I) на литургии и 2) на вечерне. На литургии этот чин совершается по заамвонной молитве. На нем, как и на литии, поется Трисвятое, Отче наш, Со духи праведных и произносится сугубая заупокойная ектения. Особого отпуста не может быть, так же как и начального возгласа, так как в данном случае чин над кутиею включается в состав другой службы – “литургии”.
Вечерний чин над кутиею, хотя и совершается самостоятельно и потому имеет и свое начало и свой отпуст, но и он не имеет той торжественности, с которой совершается обычная лития. В этом чине нет прежде всего торжественного со светильниками исхождения и стихиры храма. Правда, состав молитвословий тот же самый, что и на литии, но и отпуст здесь менее торжественный. Там он предваряется священническим: Слава Тебе, Христе Боже… а здесь после ектенийного возгласа певцы поют Аминь и сряду же без всяких других возглашений священниками (подобно тому, как на менее торжественных службах часов): Честнейшую… Господи помилуй 3 раза, Благослови. Заключительного Вечная память в этом чине нет, как не указывается и пение Вечная память. Так малыми, но характерными подробностями оттеняет Устав Церковный разницу служб общих и частных.
То, что у нас принято совершать в качестве заупокойной литии, не соответствует ни единому из указанных последований. У нас необходимым считается пение после ектении заупокойного кондака и по отпусте возглашение Во блаженном успении и пение Вечная память. Если у нас к этому настолько привыкли, что возвращение к уставной практике могут почесть едва не обновленчеством или отнести к лености и торопливости совершителя литии, то надо, чтобы новый чин литии с кондаком и вечной памятью получил санкцию высшей церковной власти, и в новой уже редакции помещался в богослужебных книгах.
Служебник (цсл)
Содержание
- В начало
- Перейти на
Молитва на благословение артоса во Святую неделю Пасхи
Принесен бывает артос, сиесть хлеб на сие приуготовленный, и на нем крест написанный обычно, к иерею в олтарь, по совершении Божественныя Литургии и по заамвонней молитве, рекшу диакону:
Господу помолимся. И клиру: Господи, помилуй.
Чтет над ним иерей молитву сию:
Боже всесильный и Господи Вседержителю, иже рабом Твоим Моисеом во исходе Израилеве от Египта, и в освобождении людей Твоих от горькия работы фараоновы, агнца заклати повелел еси, прообразуя на кресте закланнаго волею нас деля Агнца, вземлющаго всего мiра грехи, возлюбленнаго Сына Твоего, Господа нашего Иисуса Христа. Ты и ныне, смиренно молим Тя, призри на хлеб сей, и благослови, и освяти его. Ибо и мы, раби Твои, в честь и славу, и в воспоминание славнаго воскресения тогожде Сына Твоего Господа нашего Иисуса Христа, Имже от вечныя работы вражия и от адовых нерешимых уз разрешение, свободу и преведение улучихом, пред Твоим величеством ныне во всесветлый сей, преславный и спасительный день Пасхи, сей приносим: нас же сего приносящих, и того лобзающих, и от него вкушающих, Твоему небесному благословению причастники быти сотвори и всякую болезнь и недуг от нас Твоею силою отжени, здравие всем подавая. Ты бо еси источник благословения и цельбам податель, и Тебе славу возсылаем Безначальному Отцу, со Единородным Твоим Сыном, и Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков.
Абие же кропит артос священною водою, глаголя: Благословляется и освящается артос сей, окроплением воды сея священныя, во имя Отца и Сына и Святаго Духа. Аминь. Трижды.
И посем исходит, и полагает его на аналогии, людие же приемлюще антидор, лобзают артос.
Молитва на раздроблeние артоса в субботу Светлыя недели
По Божeственной литургии, принесeну бывшу артосу обычно в трапeзу, и отпевше трижды, Христос воскресе: с поклонeнием, прочeтшу, Отче нaш: и трапeзу благословившу обычно, диaкон глаголет:
Господу помолимся. И брaтия: Господи помилуй.
Иерeй глаголет молитву сию над артосом:
Господи Иисусе Христе, Боже нaш, Хлебе ангельский, Хлебе живота вечнаго, сошeдый с Небесе, напитaвый нaс во всесветлыя сия дни пищею духовною Твоих Божественных благодеяний, триднeвнаго рaди и спасительнаго воскресения, призри и ныне, смирeнно молим Тя, на мольбы и благодарения наша. И якоже благословил еси пять хлебов в пустыне, и ныне благослови хлеб сeй, яко да вси вкушaющии от него, телeснаго и душeвнаго благословeния и здрaвия сподобятся благодaтию и щедротами Твоего человеколюбия. Ты бо еси освящeние нaше, и Тебе слaву возсылaем со безначaльным Твоим Отцом, и всесвятым, и благим, и животворящим Твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков.
Раздробив же артос обычно, раздаeт всем прeжде обеда. Может же раздробить его и на литургии по заамвонной молитве, и раздавaть верующим вместо антидора.
Молитва на благословение новаго меда в первый день августа
Необыменный в милости и неизреченный во щедротах, Господи Иисусе Христе, дивен Сый во славе и творяй чудеса. Ты, действом Святаго Духа иногда благословивый Израиля и его медом насытивый от камене, Сам и ныне призри свыше на создание Твое сие, и благословением Твоим Небесным благослови и освяти соты пчел и от них мед, и подаждь ему действенну благодать, паче всех совершенну, да всяк от него вкушаяй, приемляй и ядый обрящет благополучное здравие, и пищею сею насытится, и исполнится всякаго блага.
Яко Ты еси подаваяй всяческая благая и Тебе славу возсылаем со безначальным Твоим Отцем и пресвятым и благим и животворящим Твоим Духом, ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.
И кропит священною водою.
Молитва на благословение гроздия в шестый день августа
Подобает ведати: Яко предание имамы от святых отец, от спасительнаго сего праздника Преображения снедати гроздие, идеже обретается, благословение приемше от иерея. Принесену бывшу гроздию в церковь и по анафоре раздроблену.
Глаголется же сия молитва на благословение гроздия от святителя или от иерея:
Господу помолимся. Господи помилуй.
Боже, Спасителю наш, благоволивый виноград нарещи Единороднаго Твоего Сына, Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, и Тем плод безсмертия нам дарова, Сам и ныне плодный сей виноград благослови и нас, рабы Твоя, вкушающия от него, Истиннаго Винограда причастники сотвори, неврежденну жизнь нашу сохрани, и мир нам всегда даруй, и вечными Твоими неотъемлемыми даровании жизнь нашу украси, молитвами Пречистыя Владычицы нашея Богородицы и Приснодевы Марии и всех Твоих святых, от века Тебе благоугодивших, яко Благ и Человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Безначальному Отцу, со Единородным Твоим Сыном и с Пресвятым, и Благим, и Животворящим Твоим Духом, ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.
Молитва о приносящих начатки овощей
Владыко Господи, Боже наш, Твоя от Твоих приносити Тебе по предложeнию комyждо повелевый, и вечных Твоих благ воздаяние сим дaруяй, иже вдовы по силе приношeние благоугодно приeмый, приими и ныне принесенная от раба Твоего [или рабы Твоея] имярек, и в вечных Твоих сокровищах возложитися сим сподоби. Дaруй ему [ей] и мирскихъ Твоих благ обильное восприятие, со всеми полeзными ему [ей].
Яко благословися имя Твое, и прославися Твое Царство, Отца, и Сына, и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков, аминь.
Молитва над всяким плодом
Господи, Боже наш, положивый верующим в Тя пользование творении Твоими, Сам благослови предлежащия плоды сия словом Твоим, молимся Тебе, милостию и человеколюбием Единороднаго Сына Твоего, с Нимже благословен еси, со Пресвятым, и Благим, и Животворящим Твоим Духом ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.
Читать онлайн “О поминовении усопших по Уставу Православной Церкви (СИ)” автора Епископ (Сахаров) Афанасий – RuLit – Страница 39
ХРИСТОСЛАВЛЕНИЕ НА МОГИЛКАХ
Праздник Рождества Христова, как уже отмечалось, в богослужебных книгах именуется Пасхой и не допускает ничего заупокойного. При желании же поделиться в этот день праздничной радостью со своими дорогими усопшими сообразнее всего было бы при посещении их могилок прославить Христа Рождшагося подобно тому, как по исконному благочестивому русскому обычаю принято у нас славить Христа в домах православных, т. е. пропеть тропарь и кондак праздника и, если присутствует Священнослужитель, присоединить и заупокойную ектению, – конечно, с красным Господи помилуй.
Сравнительно не краткий чин великой панихиды совершать часто, да еще в дополнение к обязательному кругу суточных служб, довольно не легко, а молиться об усопших хочется чаще. Поэтому Церковный Устав, снисходя к нашей немощи, назначает совершение панихиды лишь раз в седмицу, в пяток вечера, да и то не на всякой седмице. С другой стороны, удовлетворяя наше желание чаще поминать усопших, он устанавливает особое краткое заупокойное последование, – исследование обычной литии, совершаемое не ежедневно после вечерни и утрени. Это последование излагается в 9-й главе Типикона и в конце Служебника. Обычная заупокойная лития, как и вообще всякая лития, непременно соединяется с исхождением из храма, в данном случае в притвор. Чин литии излагается в Типиконе и Служебнике с такой подробностью, какая не оставляет места для каких-либо недоразумений о порядке ее. Совершаемое по этому чину последование, хотя и весьма кратко, но довольно торжественно и имеет характерные подробности. По отпусте будничной вечерни или 1-го часа, совершенном на солее, и по окончании многолетных, священник, приняв тут же кадильницу, но уже без облачения, исходит в притвор в предшествии двух подсвечников с возженными свечами и в сопровождении певцов, поющих самогласную стихиру храма. В притворе все останавливаются на обычных местах и в обычном порядке, как при литии на бдении.
По окончании стихиры, если лития совершается после утрени, сначала читается оглашение преподобного Феодора Студита, заключаемое тропарем преподобному. Потом иерей, возложив на себя епитрахиль, полагает начало: Благословен Бог… вслед за которым мы же, то есть певцы и предстоящие братие все вместе глаголют (обычно речитативом).Аминь.
Трисвятое и Отче наш. После возгласа поются заупокойные тропари Со духи праведных. Затем следует заупокойная сугубая ектения. Сряду же после ектенийного возгласа: Слава Тебе, Христе Боже, без предварительного Честнейшую и отпуст. По отпусте всия братия рекут гласом, т. е. все вместе возгласят, громко проговорят трижды вечная ваша память достоблажении отцы и братия наши, приснопоминаемии, завершая каждое возглашение поклоном по дню – земным или поясным. Это трогательное воззвание и поклонение особенно умилительно и знаменательно. Это не молитва за усопших. Это обращение к самим умершим, как к живым, с приветственным пожеланием, подобно тому, как в других случаях молящиеся обмениваются взаимными приветствиями: Мир всем! И духови твоему! Исполла эти деспота! Это лишний раз наше исповедание, что хотя поминаемые нами и умерли, но они живы о Господе, что они слышат наши обращения к ним и во время молитвы как бы соприсутствуют нам в храме. И поклонения, заключающие каждое воззвание и соединяемые, конечно, с крестным знамением, сближают эти обращения к усопшим с нашими молитвенными и приветственными обращениями к святым. Это – выражение нашей надежды, что все достоблаженные отцы и братия наши, в вере православной пожившие и скончавшиеся, по молитвами Церкви и по их и нашей вере, в той или иной мере становятся и нашими загробными молитвенниками.
В заключении всего чина литии рекут по молу и по легку еси, т. е. опять все братия вместе проговорят или пропоют, но на этот раз не так громко, как перед сим Бог да ублажит и упокоит их и нас помилует, яко благ и человеколюбец, – трогательное объединение “их” и “нас” в одной общей молитве, как сомолитвенников, как составляющих единое тело Церковное.
Обычная лития совершается в качестве дополнения к общественному богослужению и как общее, не заказное, поминовение всех усопших. Совершается она довольно часто, и в положенные дни она неотменно должна быть, хотя бы в храме при богослужении кроме священнослужителей и не было других богомольцев.
При совершении обычной литии не бывает приношения колива или кутии. Кутия, известного символического значения, является как бы малой трапезой в память усопших, причем трапезой своеобразной праздничной. Поэтому при повседневной будничной службе кутии и не должно быть, да и практически не беззатруднительно приготовлять ее почти ежедневно и по дважды в день. (См. выше о чине благословения колива). При общем поминовении кутия приносится только на пятничную панихиду, которая и по строю своему значительно торжественнее литии, и как реже совершаемая, выделяется из ряда повседневных служб. На панихиду раз в седмицу, предполагается, соберется и богомольцев больше, чем в другие – будничные, работные дни.
ЧИН НАД КУТИЕЙ В ПАМЯТЬ УСОПШИХ
Иное дело частное поминовение по просьбе отдельных богомольцев, совершающих память своих усопших сродников. Усердствующие должны озаботиться и о кутии, ибо день поминовения, день “памяти” того или иного усопшего для поминающих своего рода праздник, хотя и грустного характера. Предполагается, что вместе с совершающими поминовение и их живые сродники и друзья примут участие в молитве об усопших и потом помянут последних кутиею, а, может быть, и более полной трапезой. Поэтому для частного поминовения Служебник дает особый чин над кутиею в память усопших, излагая его в двух редакциях: I) на литургии и 2) на вечерне. На литургии этот чин совершается по заамвонной молитве. На нем, как и на литии, поется Трисвятое, Отче наш, Со духи праведных и произносится сугубая заупокойная ектения. Особого отпуста не может быть, так же как и начального возгласа, так как в данном случае чин над кутиею включается в состав другой службы – “литургии”.
Вечерний чин над кутиею, хотя и совершается самостоятельно и потому имеет и свое начало и свой отпуст, но и он не имеет той торжественности, с которой совершается обычная лития. В этом чине нет прежде всего торжественного со светильниками исхождения и стихиры храма. Правда, состав молитвословий тот же самый, что и на литии, но и отпуст здесь менее торжественный. Там он предваряется священническим: Слава Тебе, Христе Боже… а здесь после ектенийного возгласа певцы поют Аминь и сряду же без всяких других возглашений священниками (подобно тому, как на менее торжественных службах часов): Честнейшую… Господи помилуй 3 раза, Благослови. Заключительного Вечная память в этом чине нет, как не указывается и пение Вечная память. Так малыми, но характерными подробностями оттеняет Устав Церковный разницу служб общих и частных.
То, что у нас принято совершать в качестве заупокойной литии, не соответствует ни единому из указанных последований. У нас необходимым считается пение после ектении заупокойного кондака и по отпусте возглашение Во блаженном успении и пение Вечная память. Если у нас к этому настолько привыкли, что возвращение к уставной практике могут почесть едва не обновленчеством или отнести к лености и торопливости совершителя литии, то надо, чтобы новый чин литии с кондаком и вечной памятью получил санкцию высшей церковной власти, и в новой уже редакции помещался в богослужебных книгах.
Служебник (цсл)
Буди имя Господне благословено: трижды.
Слава, и ныне, псалом 33: Благословлю Господа:
Господи Боже наш, введый нас во всечестныя дни сия, и общники нас сотворив страшных Твоих Таин, совокупи нас словесному Твоему стаду и наследники покажи Царствия Твоего, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Священник же исходит, и став на обычном месте, раздает антидор.
По скончании же псалма и раздаянии антидора, глаголет:
Благословение Господне на вас, Того благодатию и человеколюбием, всегда, ныне и присно, и во веки веков.
Священник: Слава Тебе, Христе Боже, упование наше, слава Тебе.
Лик: Слава, и ныне: Господи, помилуй, трижды. Благослови.
Христос, истинный Бог наш, молитвами Пречистыя Своея Матере, святых славных и всехвальных Апостол, (и прочая по дни: и святаго имярек, егоже есть храм, и егоже есть день), иже во святых отца нашего Григория Двоеслова, Папы Римскаго, и всех святых, помилует и спасет нас, яко благ и человеколюбец.
Сице же творит отпуст до Страстныя седмицы: во Страстную бо седмицу свой отпуст глаголется. По отпусте же, молитвы благодарныя.
Ныне отпущаеши: Трисвятое. По Отче наш:
Иже от Бога свыше Божественную благодать восприем, славне Григорие, / и Того силою укрепляемь, евангельски шествовати изволил еси. / Отонудуже у Христа возмездие трудов приял еси, всеблаженне: / Егоже моли, да спасет души наша.
Подобоначальник показался еси Начальника пастырем Христа, / иноков чреды, отче Григорие, / ко ограде небесней наставляя, / и оттуду научил еси стадо Христово заповедем Его: / ныне же с ними радуешися, / и ликуеши в небесных кровех.
Предстательство христиан непостыдное, / ходатайство ко Творцу непреложное, / не презри грешных молений гласы, / но предвари, яко Благая, на помощь нас, верно зовущих Ти: / ускори на молитву и потщися на умоление, / предстательствующи присно, Богородице, чтущих Тя.
Конец Божественныя Литургии Преждеосвященных.
Чин литии о усопших
Священник: Благословен Бог наш всегда, ныне и присно, и во веки веков.
Чтец: Аминь. Трисвятое. Пресвятая Троице: Отче наш:
Священник: Яко Твое есть Царство, и сила, и слава, Отца, и Сына, и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков.
Чтец: Аминь. Господи, помилуй, 12. Слава, и ныне: Приидите, поклонимся: трижды.
Живый в помощи Вышняго, в крове Бога небеснаго водворится. Речет Господеви: заступник мой еси и прибежище мое, Бог мой, и уповаю на Него. Яко Той избавит тя от сети ловчи, и от словесе мятежна, плещма Своима осенит тя, и под криле Его надеешися, оружием обыдет тя истина Его. Не убоишися от страха нощнаго, от стрелы летящия во дни, от вещи во тьме преходящия, от сряща и беса полуденнаго. Падет от страны твоей тысяща, и тьма одесную тебе, к тебе же не приближится, обаче очима твоима смотриши и воздаяние грешников узриши. Яко Ты, Господи, упование мое; Вышняго положил еси прибежище твое. Не приидет к тебе зло, и рана не приближится телеси твоему, яко Ангелом Своим заповесть о тебе, сохранити тя во всех путех твоих. На руках возмут тя, да не когда преткнеши о камень ногу твою; на аспида и василиска наступиши, и попереши льва и змия. Яко на Мя упова, и избавлю и; покрыю и, яко позна имя Мое. Воззовет ко Мне, и услышу его, с ним есмь в скорби, изму его и прославлю его, долготою дней исполню его и явлю ему спасение Мое.
Слава, и ныне: Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже. Трижды.
И абие поют тропари сия. Глас 4:
Со духи праведных скончавшихся, / души раб Твоих, Спасе, упокой, / сохраняя их во блаженной жизни, / яже у Тебе, Человеколюбче.
В покоищи Твоем, Господи, / идеже вси святии Твои упокоеваются, / упокой и души раб Твоих, / яко Един еси Человеколюбец.
Слава: Ты еси Бог сошедый во ад, и узы окованных разрешивый, / Сам и души раб Твоих упокой.
И ныне: Едина чистая и непорочная Дево, Бога без семене рождшая, / моли спастися душам их.
Помилуй нас, Боже, по велицей милости Твоей, молим Ти ся, услыши и помилуй.
Лик: Господи, помилуй, трижды.
Еще молимся о упокоении душ усопших рабов Божиих [имярек], и о еже проститися им всякому прегрешению, вольному же и невольному.
Лик: Господи, помилуй, трижды.
Яко да Господь Бог учинит души их идеже праведнии упокояются.
Лик: Господи, помилуй, трижды.
Милости Божия, Царства Небеснаго и оставления грехов их, у Христа, безсмертнаго Царя и Бога нашего, просим.
Лик: Подай, Господи.
Священник: Господу помолимся.
Лик: Господи, помилуй.
Священник глаголет молитву сию:
Боже духов и всякия плоти, смерть поправый и диавола упразднивый, и живот мiру Твоему даровавый: Сам, Господи, упокой души усопших рабов Твоих [имярек], в месте светле, в месте злачне, в месте покойне, отнюдуже отбеже болезнь, печаль и воздыхание. Всякое согрешение, содеянное ими словом, или делом, или помышлением, яко благий человеколюбец Бог, прости, яко несть человек, иже жив будет и не согрешит. Ты бо Един кроме греха, правда Твоя правда во веки, и слово Твое истина.
Возглас: Яко Ты еси воскресение и живот, и покой усопших рабов Твоих [имярек], Христе Боже наш, и Тебе славу возсылаем, со безначальным Твоим Отцем, и пресвятым и благим и животворящим Твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков.
Священник: Слава Тебе, Христе Боже, упование наше, слава Тебе.
Лик: Слава, и ныне: Господи, помилуй, трижды. Благослови.
Живыми и мертвыми обладаяй, воскресый из мертвых, Христос, истинный Бог наш, молитвами Пречистыя Своея Матере, святых славных и всехвальных Апостол, преподобных и богоносных отец наших и всех святых, души от нас преставльшихся рабов Своих [имярек], в селениих праведных учинит, в недрех Авраама упокоит и с праведными причтет, и нас помилует, яко Благ и Человеколюбец.
И по отпусте иерей возглашает:
Во блаженном успении вечный покой подаждь, Господи, усопшим рабом Твоим [имярек], и сотвори им вечную память.
Певцы поют: Вечная память, трижды.
Молитва разрешительная от иерея над преставльшимся чадом чтомая
Господь наш Иисус Христос, Божественною Своею благодатию, даром же и властию, данною святым Его учеником и Апостолом, во еже вязати и решити грехи человеков (рек им: приимите Духа Святаго, ихже отпустите грехи, отпустятся им; ихже удержите, удержатся; и елика аще свяжете и разрешите на земли, будут связана и разрешена и на Небеси); от онех же и на ны друг другоприимательно пришедшею, да сотворит чрез мене, смиреннаго, прощено и сие по духу чадо (имярек) от всех, елика яко человек согреши Богу словом или делом, или мыслию, и всеми своими чувствы, волею или неволею, ведением или неведением; аще же под клятвою или отлучением архиерейским или иерейским бысть, или аще клятву отца своего или матере своея наведе на ся, или своему проклятию подпаде, или клятву преступи, или иными некиими грехи яко человек связася, но о всех сих сердцем сокрушенным покаяся, и от тех всех вины и юзы да разрешит его [или ю]; елика же за немощь естества забвению предаде, и та вся да простит ему [или ей], человеколюбия ради Своего, молитвами Пресвятыя и Преблагословенныя Владычицы нашея Богородицы и Приснодевы Марии, святых славных и всехвальных Апостол, и всех святых, аминь.
Молитва над кутиею (коливом) в память усопших
Господи Боже наш, упование всех призывающих Тя и почитающих имя Твое Пресвятое, иже в память почившаго раба Твоего (имярек) во святей церкви Твоей предложенное коливо и приношения сия благослови. И егоже ради сия принесенна суть, во стране живых всели, ослабление тому и согрешением прощение подаждь. Ей, Владыко, человеческую немощь сведый, не вниди в суд с рабом Твоим, иже с верою и надеждею к Тебе пресельшемуся. Даждь нам творити во святыни заповеди Твоя и поминати всех от века Тебе преставльшихся в надежди воскресения и жизни вечныя. Яко Ты еси воскресение и живот, и покой усопших рабов Твоих, Христе Боже наш, и Тебе славу возсылаем, со безначальным Твоим Отцем, и с пресвятым и благим и животворящим Твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Молитва во еже благословити брашна мяса, во Святую и Великую неделю Пасхи
Творит иерей: Благословен Бог наш: Христос воскресе: трижды. Таже: Господу помолимся. Господи помилуй.
Призри Господи Иисусе Христе Боже наш, на брашна мяс, и освяти я, якоже освятил еси овна, егоже Тебе приведе верный Авраам, и агнца, егоже Тебе Авель во всеплодие принесе: подобне и тельца упитаннаго, егоже жрети повелел еси сынови Твоему заблуждшему, и паки к Тебе возвращшемуся: да якоже той сподобися Твоея благости насладитися, сице и освященных от Тебе, и благословенных насладимся в пищу всех нас.
Ты бо еси истинная пища, и податель благих, и Тебе славу возсылаем со Безначальным Твоим Отцем, и Пресвятым, и Благим, и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Молитва во еже благословити сыр и яица во Святую и Великую неделю Пасхи
Господу помолимся. Господи помилуй.
Владыко Господи Боже наш, зиждителю и содетелю всех, благослови млеко огустевшее, с нимже и яица, и нас соблюди во благости Твоей, яко да причащающеся их, Твоих независтно подательных даров исполнимся, и неизглаголанныя Твоея благости.
Яко Твоя держава, и Твое есть Царство, и сила, и слава, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.