Данная статья содержит: молитва канон паисию великому - информация взята со вcех уголков света, электронной сети и духовных людей.
Молитвословия о упокоении усопших
Канон преподобному Паисию Великому, глас 6.
(за умерших без покаяния)
Ирмос: П омощник и Покровитель бысть мне во спасение, Сей мой Бог, и прославлю Его, Бог отца моего и вознесу Его, славно бо прославися.
Припев (при келейном чтении): П реподобне отче Паисие, моли Бога о нас.
И же вся умудряющему Богу молися, преподобне отче, о рабе своем, да отверзет ми устне недостойнии и двигнет ми язык недоуменный, тесноту же и худогласие, отче, разверзи благодатию, иже в тебе Святаго Духа к пению чудес твоих.
Н ачну убо достохвальное и душеполезное житие твое от младенства, иже древле Египет великаго во пророцех произнесе Моисея, иже к Богу присвоением и великими чудесы прославися, тако и ныне вторицею прославлен показася Египет тебе ради, отче Паисие, честным именем твоим и многими добродетельми обогатися, еже дарова тебе Господь, Егоже моли, да спасет души наша.
В Царство Небесное вшед узким путем и прискорбным по заповеди Владыки своего Христа, преподобне отче Паисие, широкий и пространный путь возненавидев, распространьшийся мрак ума моего отжени, да возмогу малое мое моление принести в пречестную память твою.
Богородичен: Д ух сокрушен подаждь ми, Благая, смиренно сердце, уму же чистоту и житию исправление, и прегрешением оставление.
Ирмос: У тверди, Господи, на камени заповедей Твоих подвигшееся сердце мое, яко Един Свят еси и Господь.
К аменю веры – Петру апостолу – уподобился еси, распятся мирови во всей жизни своей, преподобне Паисие, и нозе свои невозвратно к Небесному шествию управил еси, и Горняго Иерусалима достигл еси, со святыми предстоя Святей Троице, моли о мне единаго Благаго Человеколюбца.
Б лагочестиваго корене пресветлая отрасль, тебе избра Господь, Ангел рече матери твоей: сей Богу угоден. Ты же от младенства крест свой взем, невозвратным путем Тому последова и возрасташе леты и разумом, купно и благодатию Божиею. Моли дати ми отпущение грехов.
О , Владыко Господи Иисусе Христе, кто не удивится Твоему человеколюбию, егда прииде желание преподобному иноческое житие получити к деланию заповедий Твоих, Твоею благодатию, яко агнец непорочен, изведеся в пустыню, и достиже словесных овец, и введеся к пастырю, блаженному Памве, и облечеся в иноческий образ, в немже утверди и мене, Господи, молитвами преподобнаго Паисия, к деланию заповедий Твоих.
Богородичен: Л ютых мя мук, и тьмы кромешныя и геенны Твоими молитвами свободи, Дево, имаши бо волю и силу, Господа рождшая, Единаго Преблагаго.
Д ушу связав любовию Христовою и земная возненавидев вся, мудре, водворился еси, отче преподобне, в пустынях и горах, разумнаго древа вкусив еси, славне, ангельски просиял еси. Темже и мрак прошед плоти своея, тьму отгнал еси бесов, Паисие, инокующим первый, моли Христа Бога грехов оставление подати чтущым любовию святую память твою.
Ирмос: У слыша пророк пришествие Твое, Господи, и убояся, яко хощеши от Девы родитися и человеком явитися, и глаголаше: услышах слух Твой и убояхся, слава силе Твоей, Господи.
З аконострадальческое житие от мягких ногтей восприем, Богомудре Паисие, даже до конца пребыл еси Божественен доблественник, венец приял еси победы от всех Царствующаго молитвами своими избавляти от муки грешники, от них же первый есмь аз, не забуди мене.
И муще тя молитвенника крепка, блаженне Паисие, и обещника печальным, предстателя и поборника, и ходатая благочестна, от всяких спасаемся бед, напастей и обстояний.
В елию судеб бездну имеяй, Той тебе рече: се бо даю ти дар, да вся, еже просиши от Отца Моего во имя Мое, дастся тебе, о коем-либо грешнице помолишися, оставятся греси того; сего ради припадаю ти, отче Паисие, имея бездну согрешений, да отпустит твоими молитвами иже тебе обетова, яко Благ и Человеколюбец.
Богородичен: Г лагол провещай, егда право имам судитися, Богородительнице, к Сыну Твоему, Пренепорочная, да обрящу Тя тогда прибежище и заступление, мук всех избавляющи.
Ирмос: И з нощи утреннююща, Человеколюбче, просвети, молюся, и настави мя на повеления Твоя, и научи мя, Спасе, творити волю Твою.
П остом удручая тело свое отче Паисие, иногда по причащении Тела и Крови Христовы, яко Ангел седмьдесят дней без пищи телесныя пребыл еси, Божественную державу неизреченную имея, и возмог в себе животную содержати силу благодатию, паче пищнаго укрепления, слава державе Твоей, Господи.
Я ко Иоанн Креститель узким и прискорбным путем ходити произволил еси, но той на Иордане, узрев Зиждителя своего, устрашися и вопияше: не смею приступити, сено, Огню; ты же, отче Паисие, в пустыне иногда явльшагося Господа не могий пречистаго лица Его зрети, паде, трепетом одержим. Он же ти рече: не устрашайся, сию пустыню наполню спостники тебе. С нимиже молим тя, отче: не забуди нас, молитвенник твоих, помилованным быти.
А з бо в начале моя пред Тобою зрю согрешения и о моих беззакониих молю Твое милосердие, да простиши и покрыеши благоутробием Твоим множество грехов моих и даждь ми прочее жизни сея время безгрешно проводити, да, удобь на спасения стезю потек, безпреткновенно к доброму концу достигну Твоею помощию, кроме бо Твоея помощи и наставления ничтоже благо совершити, и милость у Тебе получити кто может.
Богородичен: Р абское приношу Ти моление, неразумный аз, и к Твоему прибегаю благоутробному милосердию, не отврати мене, Чистая, посрамлена.
Ирмос: В озопих всем сердцем моим к щедрому Богу, и услыша мя от ада преисподняго и возведе от тли живот мой.
Б ездушная тварь, Иордан, своего Творца устыдеся, вопияше: не могу Безгрешнаго омыти. Святый же виде Господа, прием воду, прикоснуся Неприкосновенному, умы нозе Его, и, пив воду, прия дар целити недуги и прогоняти от человек бесы; сего ради и мы припадаем ти, отче: молитвами твоими помилуй нас от всяких бесовских наведений.
П о слову Господа нашего Иисуса Христа, обретохом тя, отче Паисие, великое прибежище, и заступника, и тепла молитвенника о гресех наших, якоже первее не отверже инока преставльшася и христианства отчуждишася, и во глубину адову пагубным безверием низведся, и, егда ощутився. притекша к тебе, да умолиши Всемилостиваго. Щедрый же Господь явися тебе и глагола: угодниче Мой, добро есть Моей любви подобяся, печешися о грешных, изволяяй муки прияти за их избавление.
П ринесеся молитва твоя и слезы к Богу, яко благовонный фимиам и жертва непорочна и благоприятна, и мене не забуди ходатайством твоим ко Пресвятей Богородице, слезы умиления дати ми, омый грехов моих бездну, избави мя от смертныя глубины, и не надеющимся подаждь велию милость, и прости им согрешения.
В есь недоумением одержим есмь, егда прииму во уме той час страшный испытания Судии и Бога, и плачуся, и сетую, и рыдаю, поминая бездну зол моих. Темже спаси, Человеколюбче, молитвами Твоего угодника преподобнаго Паисия и избави мя муки, яко Благоутробен.
Богородичен: О т сердца стенания приношаю Ти, Пренепорочная, Твое прося благопребытное заступление. Помилуй всестрастную мою душу, умилосердися, Мати Многомилостиваго Бога, избавити мя Суда и езера огненнаго.
Кондак, глас 2
Ж итейских молв оставль, безмолвное житие возлюбил еси, Крестителю подобяся всеми образы, с нимже тя почитаем, отче отцев Паисие.
Х ристов глас услышав, шествовал еси во след Того заповедей, наг жития быв, отверг попечения, и вся стяжания, и имения, и братий своих, и любве матере, Богоносне Паисие, един в пустынях Богови беседуя разумом, дарования приял еси, еже ми посли в песнех поющему, отцев начальниче, Паисие.
Ирмос: С огрешихом, беззаконновахом, неправдовахом пред Тобою, ниже соблюдохом, ниже сотворихом, якоже заповедал еси нам, но не предаждь нас до конца, отцев Боже.
М ногих грехов исполнен аз, и твоя молитва, яко кадило благовонно исправися, отче, бездну грехов моих потреби, и буяющее море злаго жития изсуши, и напоение гневное отжени, и целомудренный ум молитвами твоими утверди, отче Паисие.
Н аставника тя и молитвенника тепла имуще, и скораго помощника, яко стену тверду и забрало недвижимо, и воеводу крепка и непобедима, молим тя: не забуди молитвенник твоих, избавляя от всякия печали и навет вражиих.
О , чудо велие, во един от дней седящу ти, отче Паисие, в пещере, бысть ти глас глаголяй: мир тебе, возлюбленному Моему угоднику.Ты же, возстав со страхом и трепетом одержим, паде, поклонися и рече: се раб Твой, Господи. Сего ради молим тя: моли Человеколюбца, да спасет души наша.
Д аждь ми, Христе, разум и терпение, еже не осуждати согрешающих с кичением фарисейским, но, яко мытарево покаяние, приими, и яко блуднаго сына, Боже, вечери Твоея достойна мя яви, молитвами преподобнаго Паисия, и грехов прощение ми даруй.
Богородичен: В озникни, о, страстная душе, возстани окаянная, бий из глубины в перси и испусти слез источники, да тя помилует, окаянную, Милосердая Мати Христа Бога.
Ирмос: Е гоже воинства небесная славят и трепещут Херувими и Серафими, всяко дыхание и тварь, пойте, благословите и превозносите во вся веки.
Б лагодарно приносимое тебе пение сие не презри, отче Паисие, но паче приими и радости духовныя исполни, да без закоснения поклонюся твоему образу, идеже есть написан, исцеления всем подавающ.
В сепреподобному житию поревновав Богоугодных отец, иже от века поживших, отче Паисие, во смирении и постничестве Христа ради всю жизнь свою мученически скончал еси, и от бесов нападения много претерпел еси, и сих победив. Сего ради молю тя, отче: буйство, ярость и небрежение молитвами твоими отрини от мене.
В ладыко Христе Боже Всещедрый, имиже веси судьбами, даждь ми ненавидети деяния лукаваго, Ты бо еси Бог наш, рекий: просите и приимете. Даждь любовь от всея души моея, молитвами преподобнаго отца Паисия, творити волю Твою спасительную.
М олютися: на мне, грешнем, долготерпи, Владыко, и не посецы мене, яко неплодное древо, посечением смертным, во огнь отсылая, но плодоносна мя сотвори, молитвами преподобнаго умолен бывая, время покаяния ми даждь, яко Человеколюбец.
Богородичен: С труи низпосли слез и стенания от души сотвори ми, Чистая, внегда припадати Твоему покрову, яко да обрящу разрешение грехов моих Твоею милостию.
Ирмос: Е же радуйся от Ангела приимшая, и рождшая Создателя Своего, Дево, спасай, Тя величающия.
С корый помощник был еси, преподобне, еще в жизни сей, иногда у преподобнаго старца ученику в преслушании умершу и ведену во ад, он же припадаше, прося, да умолиши Всещедраго о ученице его. Ты же, яко скорый послушник и любве хранитель, надежду возложи ко Всещедрому Богу простреся на молитву, и Той Многомилостив и во обетех неложный, волю к боящимся Его сотвори и, молитву твою услышав, изведе душу от ада. Того ради и аз, недостойный, припадая, молю тя: отче преподобне, молитвами твоими избави мя муки и огня негасимаго.
Б ывша мя бесом смех, человеком уничижение, праведным рыдание, Ангелом плач, осквернение воздуху, и земли, и водам, тело окалях и ум оскверних паче слова деяньми, аз враг Богу бых. Увы мне, согреших! Молитвами преподобнаго Паисия прости мя.
Я ко впадый в разбойники и уязвен, так и аз впадох от многих грехов, и уязвена ми есть душа, к кому прибегну повинный аз, токмо к Тебе, Милосердному душам Врачу, приими молебника тепла преподобнаго Паисия и молитвами его излей на мя великую Твою милость.
Богородичен: П регрешения моя умножишася, прещению и Суду достоин, Чистая, припадая зову Ти: прежде конца подаждь ми очищение, и умиление, и нравом исправление.
Молитва канон паисию великому
ОБ ИЗБАВЛЕНИИ ОТ МУК УМЕРШИХ БЕЗ ПОКАЯНИЯ
Б оже́ственною любо́вию от ю́ности распала́емь преподо́бие, вся кра́сная, я́же в ми́ре возненави́де, Христа́ еди́наго возлюби́л еси́. Сего́ ра́ди в пусты́ню всели́ся, иде́же сподо́бися Боже́ственнаго посеще́ния, Его́ же неудо́бь зре́ти и а́нгельскима очи́ма, паде́ поклони́ся; вели́кии же Да́родатель, я́ко Человеколю́бец, рече́ к тебе́: не ужаса́йся, возлю́бленный Мой, де́ла твоя́ уго́дна Мне. Се даю́ тебе́ дар: о ко́ем-ли́бо тре́шнике помо́лишися, отпустя́тся ему греси́. Ты же в чистоте́ се́рдца твоего́ возгоре́ся, прие́м во́ду и прикосну́ся Неприкоснове́нному, умы́ но́зе Его́, и во́ду пив, да́ром чуде́с обогати́ся: гре́шники от му́ки моли́твою свое́ю избавля́ти, боля́щии исцеля́ти, О! преподо́бне о́тче Паи́сие, и бесо́в от челове́к отгоня́ти, и́бо от сих гре́шников пе́рвыи есмь аз. Молю́ тя, да умо́лиши, Иже тебе́ обетова́, да даст ми вре́мя покая́ния, и прости́т мое́ согреше́ние, я́ко Благи́и и Человеколю́бец, да со все́ми и аз воспою́ Ему́: Аллилу́ия. Дважды .
Слава, и ныне; богородичен. В ся па́че смы́сла, вся пресла́вная Твоя́, Богоро́дице та́инства; чистото́ю запечатле́нна и де́вством храни́ма, Ма́ти разуме́ся нело́жна, Бо́га ро́ждьши И́стиннаго, Того́ моли́ смасти́ся душа́м на́шим.
Канон, глас 6. Песнь 1, ирмос.
П омо́шник и Покрови́тель бысть мне во спасе́ние. Сей ми есть Бог, и просла́влю Его́, Бог отца́ моего́, и вознесу́ И́, сла́вно бо просла́вися.
Запев. П реподо́бие о́тче Паи́сие Вели́кии, моли́ Бо́га о нас (поклон).
И ́же вся умудря́ющему Бо́гу моли́ся, преподо́бие о́тче, о рабе́ свое́м, да отве́рзет ми устне́ недосто́йнии и дви́гнет ми язы́к недоуме́нный. Те́сноту же и худогла́сие о́тче, разве́рзи благода́тию, и́же в тебе́ Свята́го Ду́ха, к пе́нию чуде́с Твои́х.
Запев. Н ачну́ у́бо достохва́льное и душеполе́зное житие́ твое́ от младе́нства. И́же дре́вле Еги́пет вели́каго во проро́цех произнесе́ Моисе́я, и́же к Бо́гу присвое́нием и вели́кими чудесы́ просла́вися. Та́ко и ны́не втори́цею просла́влен показа́ся Еги́пет, тебе́ ра́ди, о́тче Паи́сие, честны́м и́менем твои́м и мно́гими доброде́тельми обогати́ся, е́же дарова́ тебе́ Госпо́дь; Его́ же моли́, да спасе́т душа́ на́ша.
Слава. В ца́рство небе́сное вшед у́зким путе́м и приско́рбным, по за́поведи Влады́ки своего Христа́, преподо́бие о́тче Паи́сие, широ́кии и простра́нный путь возненави́дев, распростра́ньшиися мрак ума́ моего́ отжени́, да возмогу́ ма́лое сие́ моле́ние принести́ в пречестну́ю па́мять твою́.
И ныне. Д ух сокруше́н пода́ждь ми Блага́я, смире́нно се́рдце, уму́ же чистоту́ и житию́ исправле́ние и прегреше́нием оставле́ние.
Катаваси́я. И зба́ви от му́ки ве́чныя усо́пш(ую)аго раб(у́)а́ сво(ю́)его́ (имя рек), преподо́бие о́тче Паи́сие Вели́кии, я́ко вси по́ Бозе к тебе́ прибега́ем, ты бо мо́лиши о нас Христа́ Бо́га на́шего (поклон).
Или́ сия́ катава́сия. И зба́ви от бед рабы́ своя́, преподо́бие о́тче Паи́сие Вели́кии, я́ко вси по́ Бозе к тебе́ прибега́ем, ты бо мо́лиши о нас Христа́ Бо́га на́шего (поклон).
Г о́споди поми́луй (трижды, с поклонами).
У тверди́ Го́споди, на ка́мени за́поведей Ти подви́гшееся се́рдце мое́, я́ко еди́н Свят еси́ и Пра́веден.
Запев. К а́меню ве́ры Петру́ апо́столу уподо́бился еси́, распя́тся ми́рови во всей жи́зни свое́й, преподо́бие Паи́сие, и но́зе свои́ невозвра́тно к небе́сному ше́ствию упра́вил еси́, и го́рняго Иеросали́ма дости́гл, со святы́ми предстоя́ Святе́й Тро́ице, моли́ о мне еди́наго блага́го Человеколю́бца.
Запев. Б лагочести́ваго ко́рени пресве́тлая о́трасль, тебе́ избра́ Госпо́дь, Ангел рече́ ма́тери твое́й: сей Богу уго́́́́́́ден. Ты же от младе́́нства крест свой взем, невозвра́́тным путе́́м Тому́́ после́́дова, и возраста́ше ле́ты и ра́зумом, ку́пно и благода́тию Бо́жию». Моли́ да́ти ми отпуще́ние грехо́в.
Слава. О! Влады́ко Го́споди Ису́се Христе́, кто не удиви́тся Твоему́ человеколю́бию, егда́ прии́де жела́ние преподо́бному и́ноческо житие́ получи́ти к де́ланию за́поведей Твои́х, Твое́ю благода́тию, я́ко а́гнец непоро́чен изведе́ся в пусты́ню, и дости́г слове́сных ове́ц, и введе́ся к па́стырю, блаже́нному Па́мве, и облече́ся во и́ноческии о́браз; в нем же утверди́ и мене́ Го́споди, моли́твами преподо́бнаго Паи́сия, к де́ланию за́поведей Твои́х.
И ныне. Л ют́ых мя мук и тьмы кроме́шныя и гее́нны Твои́ми моли́твами свободи́ Де́во, и́маши бо во́лю и си́лу, Го́спода ро́ждьшая еди́наго Преблага́го. Катавасия.
Д у́шу связа́в любо́вию Христо́вою, земна́я возненави́дев вся му́дре, водвори́лся еси́, о́тче преподо́бие, в пусты́нях и гора́х, разу́мнаго дре́ва вкуш сла́вне, а́нгельски просия́л еси́. Тем же и мрак проше́д пло́ти своея́, тьму отгна́л еси́ бесо́в Паи́сие, и́нокующим пе́рвыи; моли́ Христа́ Бо́га, грехо́в оставле́ние пода́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.
Сла́ва, и ны́не; бого́родичен. С ко́рый покро́в и по́мощь и ми́лость покажи́ на рабе́ Свое́м Чи́стая, и во́лны укроти́ су́етных помышле́нии, и па́дшую ми ду́шу возста́ви, Богоро́дице; вем бо вем, я́ко мо́жеши, ели́ко хо́щеши.
Песнь 4, ирмос. У слы́шав же проро́к прихо́д Твой Гос́поди, и убоя́ся, я́ко хо́щеши от Де́вы роди́тися и челове́ком яви́тися, и глаго́лаше: услы́шах слух Твой и убоя́хся; сла́ва си́ле Твое́й.
Запев. З аконострада́льческое житие́ от мя́гких ногте́й восприи́м, богому́дре Паи́сие, да́же до конца́ пре́был еси́; я́ко боже́ствен до́блественник, вене́ц прия́л еси́ побе́ды от всех Ца́рствующаго, моли́твами свои́ми избавля́ти от му́ки тре́шники, от них же пе́рвыи есмь аз, не забу́ди мене́.
Запев. И му́ще моли́твенника кре́пка, блаже́нне Паи́сие, и обе́щника печа́льным, предста́теля и побо́рника и хода́тая благоче́стна, от вся́ких спаса́емся бед, напа́стей и обстоя́нии.
Слава. В е́лию суде́б бе́здну име́яи, Той тебе́ рече́: се бо даю́ ти дар, да все е́же про́сиши от Отца́ Моего́ во́ имя Мое́, да́стся тебе́, о ко́ем-ли́бо гре́шнике помо́лишися, оста́вятся греси́ того́. Сего́ ра́ди припа́даю ти, о́тче Паи́сие, име́я бе́здну согреше́нии, да отпу́стит твои́ми моли́твами, И́же тебе́ обетова́, я́ко Благ и Человеколю́бец.
И ныне. Г лаго́л провеща́й, егда́ пра́во и́мам суди́тися Богороди́тельнице, к Своему́ Сы́ну Пренепоро́чная, да обря́щу Тя тогда́ прибе́жище и заступле́ние держа́внейшее и мук всех избавля́ющи. Катавасия.
И ́з нощи у́треннююще Человеколю́бче, просвети́, молю́ся, и наста́ви мя на повеле́ния Твоя́, и научи́ мя Спа́се, твори́ти во́лю Твою́.
Запев. П осто́м удруча́я те́ло свое́, о́тче Паи́сие, иногда́ по причаще́нии Те́ла и Кро́ви Христо́вы, я́ко а́нгел, се́дмьдесять дней без пи́ши теле́сныя пребыва́я; Боже́ственную держа́ву неизрече́нную иму́щи, и возмо́гши в тебе́ живо́тную содержа́ти си́лу благода́тию Свое́ю, па́че пи́щнаго укрепле́ния; сла́ва держа́ве Твое́й, Го́споди.
Запев. Я ́ко Иоа́нн Крести́тель у́зким и приско́рбным путе́м ходи́ти произво́лил еси́. Но той на Иорда́не узре́в Зижди́теля своего́, устраши́ся и вопия́ше: не сме́ю приступи́ти се́но огню́. Ты же, о́тче Паи́сие, в пусты́ни иногда́ я́вльшагося Го́спода, не моги́и пречи́стаго лица́ Его́ зре́ти. паде́ тре́петом одержи́мь, Он же ти рсче́: не устраша́йся, сию́ пусты́ню напо́лню по́стниками тебе́. С ни́ми же мо́лим о́тче, не забу́ди нас моли́твенник твои́х поми́лованным бы́ти.
Слава. А з бо в нача́ле моя́ пред Тобо́ю зрю согреше́ния, и о мои́х беззако́ниих молю́ Твое́ милосе́рдие, да прости́ши и покры́еши благоутро́бием Твои́м мно́жество грехо́в мои́х; и даждь ми про́чее жи́зни сея́ вре́мя безгре́шно проводи́ти. Да удо́бь на спасе́ния стезю́ поте́к, безпреткнове́нно к доброму концу дости́гну Твое́ю по́мощию, кроме́ бо Твоея́ по́мощи и наставле́ния ничто́же благосоверши́ти, и ми́лость у Тебе́ получи́ти кто мо́жет.
И ныне. Р а́бское приношу́ Ти моле́ние неразу́мный аз и к Твоему́ прибега́ю благоутро́бному милосе́рдию, не отврати́ мене́ Чи́стая, посра́млена. Катавасия.
В озопи́х всем се́рдцем мои́м к ще́дрому Бо́гу, и услы́ша мя от а́да преиспо́дняго и возведе́ от тли живо́т мой.
Запев. Б езду́шная тварь Иорда́н своего́ Творца́ устыде́ся, вопия́ше: не могу́ Безгре́шнаго омы́ти. Святы́м же ви́де Го́спода, прие́м во́ду, прикосну́ся Неприкоснове́нному, умы́ но́зе Его́. И пив во́ду, и прия́ дар цели́ти неду́ги и прогони́ти от челове́к бе́сы. Сего́ ра́ди и мы припа́даем ти о́тче, моли́твами твои́ми поми́луй нас от вся́ких бесо́вских наведе́нии.
П о сла́ве Го́спода на́шего Ису́са Христа́, обрето́хом тя, о́тче Паи́сие, вели́кое прибе́жище, и засту́пника и те́пла моли́твенника о гресе́х на́ших. Я́коже пе́рвее и́нока преста́вльшася и христиа́нства отчужди́вшася и во глубину́ а́дову па́губным безве́рием низведе́ся, и егда́ ощути́вся притече́ к тебе́, да умо́лиши Всеми́лостиваго. Ще́дрыи же Госпо́дь яви́ся тебе́ и глаго́ла: О! уго́дниче Мой, добро́ есть Мое́й любви́ подо́бяся, пече́шися о гре́шных, изволя́яи му́ки прия́ти за их избавле́ние.
Запев. П ринесе́ся моли́тва твоя́ и сле́зы к Бо́гу, я́ко благово́нный фимиа́м, и же́ртва непоро́чна и благоприя́тна; и мене́ не забу́ди хода́тайством твои́м ко Пресвяте́й Богоро́дице, сле́зы умиле́ния да́си ми, омы́й грехо́в мои́х бе́здну, избави́ мя от сме́ртныи глубины́. И не наде́ющимся пода́ждь ве́лию ми́лость и прости́ им согреше́ния.
Слава. В есь недоуме́нием одержи́мь есмь, егда́ прииму́ во уме́ той час стра́шный испыта́ния Судии́ и Бо́га, и пла́чуся и се́тую и рыда́ю, помина́я бе́здну зол мои́х. Те́мже спаси́ Человеколю́бче, моли́твамиТвоего́ уго́дника, преподо́бнаго Паи́сия, и изба́ви ми му́ки, я́ко Благоутро́бен.
И ныне. О ́т сердца стена́ния приноша́ю Ти Пренепоро́чная, Твое́ прося́ благопребы́тное заступле́ние. Поми́луй всестрастну́ю ми ду́шу, умилосе́рдися, Ма́ти многоми́лостиваю Бо́га, изба́вити мя суда́ и е́зера о́гненнаго. Катавасия.
Слава, и ныне. Кондак, глас 2.
Ж ите́йских молв оста́вль, безмо́лвное житие́ возлюби́л еси́, Крести́телю подо́бяся все́ми о́бразы; с ним же тя почита́ем, о́тче отце́м Паи́сие.
Х ристо́в глас услы́шав, ше́ствовал еси́ во след Того́ за́поведей, наг жития́ быв, отве́рг попече́ния и вся стяжа́ния и име́ния, и бра́тии свои́х и любве́ ма́тере, богоно́се Паи́сие, еди́н в пусты́нях Бо́гови бесе́дуя ра́зумом, дарова́ния прия́л еси́, е́же ми посли́ в пе́снех пою́щему: отце́м нача́льниче Паи́сие.
С огреши́хом и беззако́нновахом, не оправди́хомся пред Тобо́ю, ни соблюдо́хом, ни сотвори́хом, я́коже запове́да нам, но не преда́ждь нас до конца́, оте́ческии Бо́же.
Запев. М но́гих грехо́в испо́лнен аз, и твоя́ моли́тва, я́ко кади́ло благово́нно испра́вися, о́тче. Бе́здну грехо́в мои́х потреби́, и буя́ющее мо́ре зла́го жития́ изсуши́, и напое́ние гне́вное отжени́, и целому́дренный ум моли́твами свои́ми утверди́, о́тче Паи́сие.
Н аста́вника тя, и моли́твенника те́пла иму́щи, и ско́раго помо́щника, я́ко сте́ну тве́рду и забра́ло недви́жимо и воево́ду кре́пка и непобеди́ма мо́лим тя, не забу́ди моли́твенник твои́х, избавля́я от вся́кия печа́ли и наве́т вра́жиих.
Запев. О! чу́до ве́лие, во еди́н от дней седя́щу ти, о́тче Паи́сие в пеще́ре, бысть ти глас глаго́ляи: мир тебе́, возлю́бленному Моему́ уго́днику; ты же возста́в со́ страхом и тре́петом одержи́мь, паде́ поклони́ся и рече́: се раб Твой, Го́споди. Сего́ ра́ди мо́лим тя, моли́ Человеколю́бца, да спасе́т душа́ на́ша.
Сла́ва. Д аждь ми Христе́, ра́зум и терпе́ние, е́же не осужда́ти согреша́ющих с киче́нием фарисе́йским, но я́ко мытаре́во покая́ние приими́, и я́ко блу́днаго сы́на Бо́же, ве́чери Твое́й досто́йна мя яви́, моли́твами преподо́бнаго Паи́сия, и грехо́в проще́ние ми да́руй.
И ны́не. В озни́кни, О! страстна́я душе́, возста́ни окая́нная, бий из глубины́ в пе́рси и испусти́ слез исто́чники, да тя поми́лует, окая́нную, Милосе́рдая Ма́ти Христа́ Бо́га. Катавасия.
Е го́ же во́и небе́снии сла́вят, и трепе́щут херуви́ми и серафи́ми; вся́ко дыха́ние и тварь по́йте, благослови́те и превозноси́те Его́ во́ веки.
Запев. Б лагода́рно приноси́мое тебе́ пе́ние сие́ не пре́зри, о́тче Паи́сие, но па́че приими́ и ра́дости духо́вный испо́лни, да без закосне́ния поклоню́ся твоему́ о́бразу (поклон) , иде́же есть напи́сан, исцеле́ния всем подава́ющь.
В сепреподо́бному житию́ поревнова́в, бого́угодных оте́ц, и́же о́т века пожи́вших, о́тче Паи́сие; во смире́нии и по́стничестве, Христа́ ра́ди, всю жизнь свою́ му́ченически сконча́л еси́, и от бесо́в нападе́ния много претерпе́л еси́, и сих победи́в. Сего́ ра́ди молю́ тя о́тче, бу́йство, я́рость и небреже́ние моли́твами твои́ми отри́ни от мене́.
Запев. В лады́ко Христе́ Бо́же Всеще́дрыи, и́ми же ве́си судьба́ми даждь ми ненави́дети дея́нии лука́ваго, ты бо еси́ Бог наш реки́и: проси́те и прии́мете. Даждь любо́вь от всея́ души́ моея́, моли́твами преподо́бнаго отца́ Паи́сия, твори́ти во́лю Твою́ спаси́тельную.
Слава. М олю́тися, на мне гре́шнем долготерпи́ Влады́ко, и не посецы́ мене́, я́ко непло́дное дре́во, посече́нием сме́ртным во огнь отсыла́я; но плодоно́сная мя сотвори́ моли́твами преподо́бнаго умоле́н быва́я, вре́мя покая́ния ми даждь, я́ко Человеколю́бец.
И ныне. С труи́ низпосли́ слез и стена́ния от души́. сотвори́ ми Чи́стая, внегда́ припа́дати к Твоему́ покро́ву, я́ко да обря́щу разреше́ние грехо́в мои́х, Твое́ю моли́твою. Катавасия.
П рии́мшая ра́дость от А́нгела и ро́ждьшая Созда́теля Своего́; Де́во, спаси́ Тебе́ велича́ющия. Запев (поклон). Ско́рым помо́щник был еси́ подо́бне, еще́ в жи́зни сей; иногда́ у преподо́бнаго ста́рца ученику́ в прослуша́нии уме́ршу и веде́ну во ад, он же припа́даше прося́, да умо́лит и Всеще́драго о ученице́ его́; ты же я́ко ско́рый послу́шник и любви́ храни́тель, наде́жду возложи́ ко Всеще́дрому Бо́гу, простре́ся на моли́тву; и Той Многоми́лостив и во обе́тех нело́жныи, во́лю к боя́щимся Его́ сотвори́, и моли́тву твою́ услы́ша, изведе́ ду́шу от а́да. Того́ ра́ди и аз недосто́йный припа́дая молю́ тя, о́тче Паи́сие: моли́твами твои́ми изба́ви ми му́ки и огня́ негаси́маго.
Запев. Б ы́вша мя бесо́м смех, челове́ком уничиже́ние, пра́ведным рыда́ние, а́нгелом плачь, оскверне́ние возду́ху и земли́ и вода́м. Те́ло окаля́х и ум оскверни́х, па́че сло́ва дея́ньми. Аз враг Бо́гу бых. Увы́ мне, согреши́х; моли́твами преподо́бнаго Паи́сия прости́ мя.
Слава. Я ́ко впады́и в разбо́йники и уя́звен, та́ко и аз внадо́х от мно́гих грехо́в и уя́звена ми есть душа́. К кому́ прибе́гну пови́нныи аз? То́кмо к Тебе́, Милосе́рдому душа́м врачу́, приими́ моле́бника те́пла преподо́бнаго Паи́сия, и моли́твами его́ изле́й на мя вели́кую Твою́ ми́лость.
И ныне. П регреше́нии мои́ умно́жишася, преще́нию и суду́ досто́ин Чи́стая, припа́дая зову́ Ги: пре́жде конца́ пода́ждь ми очище́ние и умиле́ние и нра́вом исправле́ние. Катавасия.
Задостойник: Владычице, приими молитву раб Своих (поклон темной). [*] Трисвятое и по Отче наш. Молитва Исусова. Тропарь: Божественною любовию. Слава, кондак: Житейских молв оставль. И ныне, богородичен: Вся паче смысла. Господи помилуй (40). Слава, и ныне. Честнейшую херувим. Става и ныне. Господи помилуй (дважды), Господи благослови (с поклонами) .
Отпуст. Г о́споди Ису́се Христе́, Сы́не Бо́жии, моли́тв ра́ди Пречи́стыя Ти Ма́тере, и преподо́бнаго отца́ на́шего Паи́сия Вели́каго, и всех ра́ди святы́х, поми́луй и спаси́ нас, я́ко Благ и Человеколю́бец: Ами́нь.
Г осподи помилуй (трижды), и обычные исходные поклоны.
Все права защищены.
По благословению настоятеля храма Покрова Пресвятыя Богородицы о. Иоанна Михеева