Данная статья содержит: молитва к распутину - информация взята со вcех уголков света, электронной сети и духовных людей.
Содержание
Григорий Распутин
Есть ли молитвы Григорию Распутину? Если он при жизни помогал, лечил, предвидел? Помогает ли он? Обращается ли Церковь и православные к нему?
Не только молитва, но и акафист, благословленный старцем Николаем Гурьяновым.
Молитва впервые была издана в газете “Московский Комсомолец еще в 1998 году.
Молитва святому чудотворцу Григорию (Новому).О, пророче, яко един от древних, сый един от последних, препростый, якоже пресветлое сткло для воли Христовой. Что ся умножиша стужающие тебе: мноззи возстают на тя даже доныне.
Ты же заступник еси Алексию Царевичу, славо Руси Святыя, вознесяй главы наша от египетских котлов. Тобою Господь сокровищенствует нам спасение, яко на людях твоих тобою благословение Христа Бога нашего в Троице приснославимого. Аминь
Мне принесли эту газету зимой 98-го года, я выучила молитву, читая ее ежедневно перед иконой, где изображен старец с Цесаревичем.
22 мая мы поехали на Остров к батюшке Николаю.
Народу было много. Батюшка, увидев нас, подбежал ко мне и спросил: “Что, выучила молитву старцу Григорию?”
Я была потрясена и, встав, как воин на параде, глядя вверх, громко произнесла слова молитвы (как плохая школьница, предвкушая пятерку).
Батюшка улыбнулся и похлопал меня по плечу.
Тут же ко мне подбежали с просьбой продиктовать эту молитву.
Я молюсь старцу Григорию за болящих тяжким недугам детей. Молитва, как правило, доходит до Бога.
День его памяти – 30 января. В парке Царского Села в это время много снега, но все-равно дорожка к его захоронению всегда протоптана.
Святые мощи – что это такое?
ОТВЕЧАЕТ СВЯЩЕННИК ВЛАДИМИР СЕРГЕЕВ
Почитание мощей ведет свое начало с самых первых веков христианской истории. В века гонений, когда мученичество было для христиан свидетельством их убеждений в истинности Воскресения Христа из мёртвых и, произошедшей после этого, победы над смертью, верующие употребляли все средства для того, чтобы получить в свое обладание тела мучеников, а места погребения их становились святилищами, где отправлялось христианское богослужение: «Проводя несколько дней над его гробом в пении гимнов, христиане положили и впредь воспевать жизнь и страдания его, а при воспоминании о нем прославлять Господа». Многие истории о выкупе останков святых попали в их жития. Например, в житии святого Вонифатия рассказывается, что он был направлен праведной Аглаидой на Восток с целью выкупить и привести в Рим останки мучеников, но пострадал сам и его тело было выкуплено его спутниками за 500 золотых монет.[24]
Почитание мощей и возношение молитв святым относит к раннему христианству исследователь В. И. Петренко. Так в «Окружном Послании Смирнской Церкви» о мученичестве святого Поликарпа (II век) даются свидетельства о почитании мучеников «как учеников и подражателей Господа» и самих останков их. Причём ежегодно праздновались дни кончины мучеников как «дни рождения их для будущей жизни».[26] Григорий Неокесарийский (III век) установил праздники в память мучеников и их мощи в своей епархии разместил по разным местам, куда христиане собирались для богослужения в дни их памяти. Однако в конце III – начале IV веков встречаются критические отзывы о почитании мощей со стороны ряда священнослужителей, называвших такую практику уступкой языческим нравам. Первое решение церковного собора в отношении почитания мощей вынес Карфагенский собор (393—419 годы). Он в своих правилах установил, что все алтари, воздвигнутые в память мучеников «по сновидениям и суетным откровениям некоторых людей» должны быть разрушены, за исключением тех, «при которых не оказывается положенным никакого тела или части мощей мученических». Этим же правилом установлено, что память мучеников должна совершатся только в местах нахождения их мощей или на местах их страданий.
Влахернская икона (написана с использованием мастики с частицами мощей)
Помимо собственно мощей почитались также так называемые контактные реликвии, то есть всё, что соприкасалось с телом святого при жизни или после смерти: одежда, брандеум, миро, орудия мученичества и другие объекты. Реликвии также могли создаваться путём соприкосновения с могилой святого или другими контактными реликвиями.. Мощи начинают подмешивать в краски или мастику для написания икон. Такой воскомастикой была написана Влахернская икона, почитавшаяся в Константинополе как защитница города и византийских императоров, а после перенесения в Москву в 1653 году стала одной из главных русских святынь.
Похищение мощей апостола Марка из Александрии
(мозаика собора Святого Марка, XI век)
Мощи святых являлись ценным имуществом, служившим подчас поводом к конфликту. К примеру, останки святого Марка, хранящиеся в Венеции, были, как повествует церковное предание, выкрадены тремя венецианскими купцами из Александрии в раннее Средневековье. Чтобы перенести реликвию на корабль, торговцы прибегли к хитрости: тело евангелиста было положено в большую корзину и сверху покрыто свиными тушами, к которым не могли прикоснуться сарацины даже при таможенном досмотре. Для большей надежности корзину спрятали в складках паруса одного из судов. Аналогичны истории с перенесением мощей святителя Николая из города Миры в Бари в 1087 году (в честь перенесения Русской православной церковью установлено празднование 22 мая (9 мая по старому стилю)) и святителя Спиридона из Константинополя на остров Корфу в 1456 году. Перенесение мощей, как и любых реликвий, в христианском мировоззрении имеет важное сакральное значение — оно знаменует распространение святости и тем самым повышает статус храма, в котором находятся реликвии.
В период иконоборчества культ мощей официально не был запрещён. Иконоборческий собор 754 года в своём постановлении осудил иконопочитание, но не высказался против почитания святых и мощей, а напротив объявил анафему всем «не просит молитв у них, как у имеющих дерзновение, согласно церковному преданию, ходатайствовать о мире». Несмотря на это, император-иконоборец Константин V Копроним проводил политику борьбы против почитания мощей. Так в Халкидоне, по его указанию, был закрыт чтимый храм святой Евфимии, её мощи были выброшены в море, а само здание обращено в арсенал.
Пилигримы в Константинополе. XIV век
В эпоху средних веков и нового времени местонахождение особо чтимых мощей было особенно важным для распределения числа пилигримов, пересекавших Европу из края в край с целью поклонения святыням. Обладание чтимой реликвией резко поднимало привлекательность располагавшего святыней монастыря или собора и повышало его доходы от пожертвований. Самый мощный людской поток со всех уголков европейского континента катился по дороге святого Иакова, которая вела в Сантьяго-де-Компостела, где упокоился апостол. Сегодня эта дорога и построенные вдоль нее соборы вошла в список в список всемирного культурного наследия ЮНЕСКО.
Первым открытием мощей в истории Русской Церкви было открытие мощей великой княгини Ольги, которые были перенесены в Десятинную церковь князем Владимиром. Вслед за этим при великом князе Ярославе в 1026 году были извлечены из могил и положены в церкви тела святых Бориса и Глеба, в 1071 году их мощи были торжественно перенесены в новую церковь, построенную князем Изяславом Ярославичем в Вышгороде, а в 1115 году состоялось еще одно торжественное перенесение их мощей в каменную церковь, построенную в их честь.
Почитание мощей ведет свое начало с самых первых веков христианской истории.
Первым открытием мощей в истории Русской Церкви было открытие мощей великой княгини Ольги,
которые были перенесены в Десятинную церковь князем Владимиром.
Вслед за этим при великом князе Ярославе в 1026 году были извлечены из могил и положены в церкви тела святых Бориса и Глеба, в 1071 году их мощи были торжественно перенесены в новую церковь, построенную князем Изяславом Ярославичем в Вышгороде, а в 1115 году состоялось еще одно торжественное перенесение их мощей в каменную церковь, построенную в их честь.
Молитва к распутину
память 29 декабря, по н.ст.
Избранный от конец земных на служение роду царскому стал еси посреде земли Русския и поклонился еси на место, идеже стоясте нозе русскаго царя, егда же дух владеющаго взыде на тя, места твоего не остави, тем стяжав дерзновение ко Господу, молися о поющих ти:
Радуйся, мучениче Григорие, друже царей и державный поборниче.
Ангел хранитель рода царскаго явился еси, мучениче Григорие, молитвами твоими отражая прилоги древняго змия, хотящаго низвратити род царей православных, да дадут царство свое зверю, иже имать изыти от бездны, мы же дивящеся таковому служению твоему, воспеваем ти сице:
Радуйся, трудами и молитвами твоими дар исцеления царственных недугов и болезней стяжавый;
Радуйся, великомученику Георгию в подвизе твоем подражавый.
Радуйся, надежду царства православнаго и наследника престола Российскаго от недугов целивый;
Радуйся, в печалех углебнувшее сердце царево радостию о Дусе Святе веселивый.
Радуйся, в трудех твоих не пецыйся о земней награде;
Радуйся, пронесый имя твое, яко зло, помазанника Божия ради.
Радуйся, получивый от Господина твоего имя ново, написано на мысленней тверди;
Радуйся, рабе благий и верный даже до смерти.
Радуйся, яко древний пророк Израиля словеса Господни царем говоривый;
Радуйся, клеветы, злохуления и наветы жидовския во благословение Господне претворивый.
Радуйся, духовный соратниче державныя битвы;
Радуйся, незримый споспешниче царския молитвы.
Радуйся, мучениче Григорие, друже царей и державный поборниче.
Видя нестроение царства православнаго, в людех русских разброд и шатание, яко древний пророк явился еси, мучениче Григорие, на обличение царских сyпостат и утверждение державнаго чина, государевых людей, поющих Богу: Аллилуия.
Разум древних отцев имея, паче всего синклита царскаго от царя и царицы возлюблен бысть, завистию же и злобою немудрых мудрецов века сего борим, поругался еси миру, блаженне, вразуми и нас твоею божественною хитростию противостояти прилогом мира, жидов и диавола, воспевая ти сицевая:
Радуйся, челове Божий, дружбою царскою почтенный;
Радуйся, вестниче воли Божественныя, царем объявленныя.
Радуйся, кладезю Премудрости Божия, от мира сокрытый;
Радуйся, рабе Христов, превыше вельмож и князей земных именитый.
Радуйся, богомудрая пчелко, таинственный мед с царскаго крина собравшая;
Радуйся, сладосте, медознатцы избранныя сотом святым напитавшая.
Радуйся, державных преданий верный преемниче и хранителю;
Радуйся, древняго благочестия неусыпный стражу и ревнителю.
Радуйся, присный собеседниче царскаго совета;
Радуйся, тайный чиносмотрителю двора и света.
Радуйся, ниво добродетели державныя, возделанная в роде и роде;
Радуйся, богоблаженный юроде.
Радуйся, мучениче Григорие, друже царей и державный поборниче.
Силою Божественныя любве воздвизаем на свидетельство о Христе, о блаженне Григорие, подражая в тайне причастником Искупительнаго Страдания, положил еси душу за царственныя други твоя, вопиющия Богу: Аллилуия.
Икос 3 Имать тя, мучениче Григорие, род людей державных вернаго ходатая и молитвенника пред престолом святых царей, явися бо предтечею царственныя смерти, душу твою, яко горлицу, вместо души царския ангелу грозному предложив и яко вместоцарственное искупление прият бысть, темже молися о вопиющих ти сице:
Радуйся, цареубийственным замыслом неодолимая преградо;
Радуйся, надежное ограждение царственнаго града.
Радуйся, жизнь за царя отдавый;
Радуйся, от руки цареубийц пострадавый.
Радуйся, подвиг Иоанна Сусанина повторивый;
Радуйся душу твою вместо души царския таинственно вменивый.
Радуйся, приявый от Бога царское священие;
Радуйся, русских царей у престола Божия жертвенное замещение.
Радуйся, по убиении твоем царем и царицею во святых величанный;
Радуйся, царским венцем на небеси венчанный.
Радуйся, дружe священнаго брака царя и народа;
Радуйся, духовная отрасле царскаго рода.
Радуйся, мучениче Григорие, друже царей и державный поборниче.
Бури нашедшей жидовских наваждений уклонився в юродство крестное, змеиную же премудрость, яко подобие греха и порока прияв, обличил еси, блаженне, козни и злоумышления мысленных змиев, тем спасая в голубиней простоте и целомудрии воспевающих Богу: Аллилуия.
Слыша злоречия, наветы и хулы на богоизбранную двоицу, царя и пророка, от жидов возводимыя, безумнии людие помазанников Господних от престола прародительскаго яша и яко пророка же их убиша, мы же видяще глубину сострадания твоего Григорие, царем, воспеваем ти сицевая:
Радуйся, при жизни твоей с царями во всяцем мнимем гресе и пороце хулою жидовскою соединенный;
Радуйся и по смерти в небесней славе с ними неразделенный.
Радуйся, при порозе государевем присно бдящий;
Радуйся, бодрый привратниче, и ныне во обители небесныя, идеже цари пребывают, верныя богомольцы царския тайновводящий.
Радуйся, лукавыя и неверныя слуги пред царями обличавший страннообразно;
Радуйся, и ныне лукавым хулителем царския славы каменю претыкания и соблазна.
Радуйся, пребывавый в молитве о царех православных дни и ночи;
Радуйся, недреманныя государевы очи.
Радуйся, верных царевых слуг святая знамена;
Радуйся, обличителю государственныя измены.
Радуйся, возложивый руце твои на державное рало;
Радуйся, царей православных таинственный щите и забрало.
Радуйся, мучениче Григорие, друже царей и державный поборниче.
Боготочная звезда воссия от восточных предел земли Русския, светлая твоя душа, мучениче Григорие, предходящая по пути ко Христу пред царями, вопиющими Богу: Аллилуия.
Видяще твое пред цари предхождение, якоже древнии пророцы и юродивии во Христе обычай имеяху творити во свидетельство Божественныя благодати, почивающия на помазанниках Его, безумнии людие, яко сквернии пси, вращшеся на тя, да расторгнут святыню между царем и пророком, мы же дивящеся недомыслимому человеки Смотрению Божию о царех православных, воспеваем ти сице:
Радуйся, опытный странниче, по святым местом земли Русския хождавый;
Радуйся, благородныя отрасли веры, благочестия и правды среди народа русскаго насаждавый.
Радуйся, вместе с царями в торжествех державных тайно Русь посещавый;
Радуйся, духовным духовне, душевным душевне, плотским же плотски отвещавший.
Радуйся, во своя пришед и от своих не познанный;
Радуйся бисере драгий, свиниями духовными попранный.
Радуйся, яко место мысленнаго пребывания твоего бе Иосафатова долина;
Радуйся, гражданине горняго Иерусалима.
Радуйся, земный Иерусалим посетивый ради отдания земнаго поклона;
Радуйся, врачевателю Вавилона.
Радуйся, светом истины бога жидовскаго Ремфана пред цари помрачивый;
Радуйся, многия духовно слепыя оплеванием мира, яко брением чудоточащим, воочивый.
Радуйся, мучениче Григорие, друже царей и державный поборниче.
Проповедницы студнии и обумореннии дати чести кафедре страны Тобольския не восхотеша, ты же, чудне Григорие, о умножении славы державныя возревновав, предстательствова пред царем о прославлении дивнаго во святых святителя ея Иоанна, вопиюще Богу: Аллилуия.
Воссия свет Христов от раки святых мощей святителя Тобольскаго Иоанна молитвами твоими и ходатайством пред царем, мучениче Григорие, подвизался бо еси ревностно о сохранении алтаря страны Тобольския под державою князя Рош, Мосоха и Фувала, русскаго царя, не остави твоим заступлением и нас, вопиющих ти сицевая:
Радуйся, пророчества Иезекиилева исполнение;
Радуйся, древняго Тобола града Христу присвоение.
Радуйся, надеждо страны, древле кровьми идоложертвенными убиенныя;
Радуйся, ходатаю земли кровию перваго мученика царскаго рода убеленныя.
Радуйся, охранителю острога, царственныя узники приявшаго;
Радуйся, духовный наместниче края, земный и небесный путь царя и пророка таинственно сочетавшаго.
Радуйся, на теле твоем вериги носивый, яко тайную схиму;
Радуйся, взявший у мысленных амореев алтарь града Тобола духовным мечом и луком, яко избранную сикиму.
Радуйся, многая чудеса и исцеления при жизни твоей сотворивый;
Радуйся, наущеннаго гонителя твоего священноновомученика Гермогена Тобольскаго по смерти явлением дивным с собой примиривый.
Радуйся, проведший царей среди земли Тобольския путем таинственным и тесным;
Радуйся, яко ныне сцарствуеши с ними во Царствии Небеснем.
Радуйся, мучениче Григорие, друже царей и державый поборниче.
Хотя всем спастися и в разум истины приити, помогал еси, блаженне, равно добрым и злым в житейских скорбех, духовная же сокровища раздавая одним верным, вопиющим Богу: Аллилуия.
Новаго показа тя страстотерпца Христос, не воздавал бо еси злом за зло ни единому же от гонителей твоих, моляся о них и собирая воздаяние на день Суда, ужаса геенскаго, уготованнаго сатане и клевретом его помоги избегнути нам, вопиющим ти сице:
Радуйся, домоправителю щедрый и нищелюбивый;
Радуйся, ключи ада и смерти рукою царевою николиже употребивый.
Радуйся, разумеваяй на нища и нага;
Радуйся подаваяй всяко даяние благо.
Радуйся, имеяй силу утешения в скорбех преизобильну;
Радуйся благотворивый велику и сильну.
Радуйся, присный печальниче о всех, иже царю виноват и Богу грешен;
Радуйся, яко никтоже от приходящих к тебе с верою не отошел еси вскоре скорбен и неутешен.
Радуйся, от неверных и лукавых рабов господина твоего величие дел твоих юродством Креста премудро сокрывый;
Радуйся, богоблаженный старче, жидов, мир и диавола перехитривый.
Радуйся, пред обидящими тя имевый вид глуха и нема;
Радуйся, тем собравый врагом Божиим горящия уголья на день гнева.
Радуйся, мучениче Григорие, друже царей и державный поборниче.
Странныя борения и труды твоя плотскими очами назирающе, епископи и священници мнози о жительстве твоем соблазняхуся, святче Григорие, внемше же клевете и наветом жидовским, воздвигоша гонение на тя и на чад твоих, вопиющих Богу: Аллилуия.
Вся мучения и пакости жидовския доблественне претерпел еси, мучениче Гргорие, словесными стрелами и колдовскими прилогами более чем вещественными копиями и мечами бием, последи же телесныя раны и лютую смерть от жидов прияв, древняго змия, на царей православных огрызающагося, Крестом Владычним поразил еси, молися о вопиющих ти сице:
Радуйся, мучениче, от жидовския злобы оклеветанный;
Радуйся, скверным жидовским обычаем возле пса умераго пометанный.
Радуйся, в ребра во образ Спасителева прободенный;
Радуйся, в рове воднем еще живу сущу тебе потопленный.
Радуйся, царями в честнем месте погребенный;
Радуйся, жидами раскопанный и сожженный.
Радуйся, яко жиды тя, яко царя убиша;
Радуйся, яко царскии сродники, царя предавшии, в крове твоей повинни быша.
Радуйся, от покушений многих на тя прежде бывших Богом спасенный;
Радуйся, последи на подвиг мученический силою Христовою возведенный.
Радуйся, от среды взятый по державному чину;
Радуйся, предпоказавый царем мученическую кончину.
Радуйся, мучениче Григорие, друже царей и державный поборниче.
Всякое покушение и всяк помысл царственных другов твоих по дару Божественныя благодати разделив и испытав, явился еси исповедник царския тайны, блаженне Григорие, еяже никтоже весть, опричь, имже Бог и царь исповедати имут, верных, поющих Богу: Аллиулия.
Ветий глаголы и любомудров смыслы не довлеют ко изглаголанию нищеты духовныя державных людей, на опричное служение царскому роду от Бога поставляемых, но ниспадают завистию и злобою жидовскою в клеветы и хулы, мы же по достоянию крестныя страдания твоя величающе, воспеваем ти сице:
Радуйся, бремена царева на вые твоей носивый;
Радуйся, от трапезы царския опрично вкусивый.
Радуйся, путь опричный и странный избравший;
Радуйся, государю людишек его перебравший.
Радуйся, видевый царей во очи;
Радуйся, богоблаженный пророче.
Радуйся, яко служение твое бе не от мира;
Радуйся, носивый ризу, царицею расшитую, паче придворных наград и мундира.
Радуйся, искушения и скорби царския волею на себе приявый;
Радуйся, темже зависть и злобу жидовскую стяжавый.
Радуйся, яко явися царю опричный воин;
Радуйся, яко един, от ихже весь мир не бе достоин.
Радуйся, мучениче Григорие, друже царей и державный поборниче.
Спасение душ царственных имея вручено тебе от Бога, подвизался еси, Григорие, прилежно во вся дни, да от сокровищ русскаго духа, яже тебе дана быша всяцем благочестием и святынею напитаеши царственных другов твоих, вопиющих Богу: Аллилуия.
Стену непроходимую оболгания и клеветы хотяще воздвигнути между царем и народом жидовскии мудрецы, да раздельно обоих погубят, ты же, премудре, средостение ограды разорил еси, предстательствовав пред царем за народ, народу же показуя царя, тем же ходатайствуй и за нас, вопиющих ти сицевая:
Радуйся, яко цари русскии чада твоя духовная быша;
Радуйся, яко тии в лице твоем таинственно русский народ усыновиша.
Радуйся, наставниче царственных учеников твоих мудрый и терпеливый;
Радуйся, души их Божественней благодатию осоливый.
Радуйся, преподавый царем всякое пророчество и святыню;
Радуйся, ублаживый в них простоту и милостыню.
Радуйся, розго винограда церковнаго, яже к царственней лозе священно привишася;
Радуйся, яко твоим привитием поганые ветви отломишася.
Радуйся, давый добрый ответ о священней поруке;
Радуйся, яко чтущия тя вводиши во царския други.
Радуйся, русскаго рода таинственное у царей искупление;
Радуйся, яко в тебе чаем древняго благородства восстановления.
Радуйся, мучениче Григорие, друже царей и державный поборниче.
Пение церковное и приобщение Святых Таин, паче всех сокровищ мира возлюбив, Григорие, священнаго сана отверглся еси приятия ради креста слуги царскаго, устрояя вся церковная по Божественному Смотрению, вопиюще Богу: Аллилуия.
Светлость церковная раздрася, егда яко опричный ктитор и викарий епископа внешних дел, русскаго царя, вся церковная строити нача, мучениче Григорие, овии бо святителие тя благословиша, овии же, гордостию духовною надмеваеми, воспятиша и супротив воли царския восташа, ища под тобою и подкопывая, мы же память верных царевых споспешников чтуще, воспеваем ти сицевая:
Радуйся, на поприще ктитора Российския церкве царем таинственно возведенный;
Радуйся святителями Алексием, Макарием, Питиримом, Варнавой, Исидором и Мелхиседеком благословенный.
Радуйся, угодниче Божий, на всяцем месте владычествия Его Христа Господа нашего чтущий;
Радуйся, от Бога во всех делех церковных духовную власть имущий.
Радуйся, строителю церковных зданий;
Радуйся, ревнителю благочестивых преданий.
Радуйся, разрешителю богословских прений;
Радуйся, примирителю церковных нестроений.
Радуйся, судивый законопреступныя по праву;
Радуйся, давый имени Божию честь и славу.
Радуйся, дар рассуждения высших чинов от Христа получивый;
Радуйся, весь еретический полк на себе ополчивый.
Радуйся, мучениче Григорие, друже царей и державный поборниче.
Благодать заступления, правления, почивающую на русских царех, твоими молитвами приумножися, мучениче Григорие, много бо может молитва праведнаго поспешествуема быти, егда же за оскудение любве многих и измену русских князей своему царю Бог тя от среды отъят, наста время лютаго гонения на верныя, вопиющия Богу: Аллилуия.
Поюще твоя чудеса, яже по благодати Божией совершил еси в жизни твоей, недуг исцеление, злых духов отгнание, военных побед дарование, грядущих предвидение, единым словом скорбных утешение и всяких житейских нужд и попечений премудрое исправление, взываем ти, чудне Григорие, не преставай молитися о нас, ждущих восстановления царства православнаго и вопиющих ти сицевая:
Радуйся, премудрый виноградарю царственнаго вертограда;
Радуйся, стяжаний державных терновая оградо.
Радуйся, яко никтоже, якоже ты бе в жизни сей оклеветан;
Радуйся, яко и по смерти твоей чтущии тя подпадают клеветам и наветом.
Радуйся, мечу духовный, имже всякая слеза от всякаго лица отмстится;
Радуйся, тайно крестианскаго благородства;
Радуйся, верный служителю святаго господства.
Радуйся, яко цари николиже тебе не отрину;
Радуйся, доброе приплетение терния царскому крину.
Радуйся, мучениче Григорие, друже царей и державный поборниче.
О, пречудный и преславный мучениче и чудотворче Григорие, крестным юродством и вольным страданием твоим адова змия победивый, яко древнии мученики Георгий, Феодор и Меркурий сие твориша, и яко друг и поборник державца земли Русския сцарствуеши с родом святым во веки моли о рабех твоих, да внидем и мы, недостойнии и грешнии, ходатайством твоим в число другов царевых, воспевающе Вседержителю Богу: Аллилуия.
Этот Кондак читается трижды, затем читаются 1-й Икос и 1-й Кондак.
О, святый славный мучениче и чудотворче Григорие, друже русскаго царя и державных браней поборниче, якоже ты прежде поборал еси супостата, исполненна ужаса, трепета и страха от имени твоего, тако и ныне именем твоим новым, данным тебе от Господа, яко мечем обоюдоострым поражай врагов земли Русския, да не возмогут истребити святое державное семя от священныя русския крове, и да созиждется святое православное царство, и любящии имя Божие вселятся в нем ходатайством твоим и молитвами святых царей во веки. Аминь.
Друже царей и державныя брани поборниче, русскаго царства и царскаго рода хранителю, миру явися и мир тя в юродстве Креста не позна, всякий недуг свой и злобу, и клятву на тя возложив, яко невинная жертва Христу за царя предложен, святый страстотерпче и мучениче Григорие, сам пострадав, темже можеши нам помощи, изведи от жидовския клятвы молящия тя, и введи я во царския други.
Григорий Ефимович Распутин родился 10 января 1869 г. в селе Покровском, Тобольской губернии, в крестьянской семье. Много лет, не бросая занятий крестьянским трудом, он странствовал по православным монастырям и святым местам, чем приобрел славу подвижника, Божьего человека.
В 1904 г. прибыл в Петербург, чтобы испросить разрешение на строительство церкви Покрова Божией Матери в родном селе Покровском. Здесь познакомился с представителями высшего света, в том числе с семьями великих князей Николая и Петра Николаевичей.
В октябре 1905 г. Распутин впервые был представлен Государю. Осознав свое предназначение посвятить свою жизнь служению Царю, он оставляет странствование, живет подолгу в Петербурге, собирая вокруг себя верных Государю людей, а главное, он – всегда рядом с Цесаревичем, ведь его молитва за Наследника престола была угодной Богу. Известно несколько достоверных фактов спасения Распутиным Цесаревича от верной смерти, когда лучшие врачи в бессилии разводили руками. Наиболее известные: в 1912 г. в Спале, в 1915 г. в Царском Селе.
Сближение Царской Семьи с Распутиным носило глубоко духовный характер, в нем увидели старца, продолжающего традиции Святой Руси, и одновременно настоящего русского крестьянина – представителя народа. Сестра Государя великая княгиня Ольга Александровна говорила, что Царь и Царица “видели в нем крестьянина, искренняя набожность которого сделала его орудием Божиим”. Государь был уверен, что Распутин – “хороший, простой, религиозный русский человек. В минуты сомнения и душевной тревоги я люблю с ним беседовать, и после такой беседы мне всегда на душе делается легко и спокойно”.
Примерно с 1910 г. против Распутина в печати начинается организованная кампания клеветы: обвинения в конокрадстве, принадлежности к секте хлыстов, распутстве и пьянстве. Государь приказывал произвести расследование, ни одно из этих обвинений не нашло подтверждения. Тем не менее клевета в печати не прекращалась, поскольку это была целенаправленная кампания с целью дискредитации царя. Как справедливо отмечал царский врач Е.С.Боткин: “Если бы не было Распутина, противники Царской Семьи и подготовители революции создали бы его своими разговорами из Вырубовой, не будь Вырубовой – из меня, из кого хочешь”. Против Распутина были организованы несколько покушений.
В 1914 г. за несколько недель до начала Первой мировой войны, противником которой был Распутин, подосланная расстригой Илиодором Труфановым бесноватая женщина Хиония Гусева в Покровском тяжело ранила Распутина ножом.
В начале 1916 г. министр внутренних дел А.Н.Хвостов пытался организовать новое покушение, однако дело получило огласку и Хвостов был отправлен в отставку.
Наконец, в декабре 1916 г. Распутин был предательски заманен в дом Ф.Юсупова и зверски убит заговорщиками. В убийстве Распутина помимо Юсупова принимали участие великий князь Дмитрий Павлович, один из лидеров правых Пуришкевич, поручик Сухотин и врач Лазоверт. В организации заговора принимал участие видный масон и один из руководителей партии кадетов В.А.Маклаков.
Григория Ефимовича отпевал епископ Исидор (Колоколов), умученный большевиками, его похоронили в Царском Селе на территории строившегося А.А.Вырубовой монастыря. В феврале 1917 г. одним из первых дел Временного правительства стало осквернение могилы Григория Распутина, гроб с его телом был вырыт, а затем по приказу Керенского сожжён.